House PK

House PK


PANAS BERAPI! SELEPAS TNB, KINI GURU SEKOLAH PULA MEMBONGKARKAN KEBABIAN YTL!

Posted: 18 Jun 2014 12:00 AM PDT


Amaran yang diberi oleh kesatuan sekerja TNB [baca Unspinners SINI] dikotakan dengan satu demo dua hari lepas.

YTL yang sering dituduh Anwar sebagai kroni kerajaan rupanya adaah kroni Anwar Ibrahim dan kini kuat dipertakankan oleh media pro PKR, The Edge, Baca ABITW SINI.

Semalam SInar Harian Online SINI menyiarkan seorang aktivis guru menyeru YTL dan sistem Bestari.net di batalkan.



1BestariNet: Servis YTL dipertikai
SHAH ALAM - Aktivis Pendidikan Negara, Mohd Nor Izzat Mohd Johari mendakwa projek 1BestariNet di bawah Pelan Induk Pembangunan Pendidikan itu menyusahkan bukannya memudahkan guru seperti tujuan asal ia diperkenalkan.

Menurutnya, kuota Internet yang disediakan hanya 300Mb sahaja sebulan bagi setiap sekolah.

"Saya merasakan bahawa Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah menjadi kambing hitam dalam isu masalah perkhidmatan 1BestariNet. Ia diperkenal oleh KPM bagi mempermudah segala urusan dalam talian untuk kegunaan para guru di Malaysia.

"Tetapi apa yang berlaku sekarang ialah perkhidmatan yang diberikan agak menyedihkan malah menyusahkan lebih 300,000 guru di seluruh Malaysia," katanya dalam satu kenyataan.

Malah katanya, projek itu hanya menyediakan 1Mbps dengan bayaran melebihi RM200 yang merugikan kementerian.

"1BestariNet hanya menyediakan 1Mbps dengan bayaran melebihi RM200 atau mungkin lebih mahal dan merugikan kementerian. 1BestariNet hanya menyediakan kuota 300Mb sahaja untuk kegunaan satu sekolah setiap bulan.

"1BestariNet telah menyebabkan lebih 300,000 guru terbeban dengan sistem server yang lembap," katanya.

Sehubungan itu, beliau memohon pihak KPM mempertimbangkan semula perkhidmatan YTL Communications Sdn Bhd.

"Saya memohon kepada pihak KPM agar mempertimbangkan semula perkhidmatan YTL iaitu 1BestariNet yang lebih memalukan pihak KPM sendiri.

"Saya yakin, KPM mahu menyediakan kemudahan terbaik seiring dengan PPPM 2013-2025 iaitu penggunaan ICT ke tahap maksimum tetapi KPM wajar memilih syarikat perkhidmatan yang lebih baik daripada sedia ada," katanya.


Kenyataan penuh berikut:

Perkhidmatan 1BestariNet tidak memuaskan malah menyusahkan guru seluruh Malaysia.

Tarikh: 17 Jun 2014

Saya merasakan bahawa KPM telah menjadi 'kambing hitam' dalam isu masalah perkhidmatan 1BestariNet.

1BestariNet diperkenal oleh KPM bagi mempermudahkan segala urusan dalam talian untuk kegunaan para guru di Malaysia. Akan tetapi apa yang berlaku sekarang ialah perkhidmatan yang diberikan agak menyedihkan malah menyusahkan lebih 300,000 guru di seluruh Malaysia.

1. 1BestariNet hanya menyediakan 1 Mbps dengan bayaran melebihi rm200 atau mungkin lebih mahal dan merugikan kementerian.

2. 1BestariNet hanya menyediakan kuota 300mb sahaja untuk kegunaan satu sekolah setiap bulan.

3. 1BestariNet menumpang tiang anterna di dalam sekolah disamping untuk perkhidmatan Yes 4G untuk orang awam?

4. 1BestariNet telah menyebabkan lebih 300,000 guru terbeban dengan sistem server yang lembab. Buktinya ialah SPPBS yang telah dimansuhkan.

Saya memohon kepada pihak KPM agar mengkaji semula atau membatalkan terus perkhidmatan YTL iaitu 1BestariNet yang lebih memalukan pihak KPM sendiri.

Saya meminta semua kesatuan, persatuan guru untuk menyuarakan pendirian tentang kelemahan perkhidmatan 1BestariNet yang lebih menyusahkan para guru dan murid.

Saya yakin, KPM mahu menyediakan kemudahan terbaik seiring dengan PPPM 2013-2025 iaitu penggunaan ICT ke tahap maksimum tetapi KPM wajar memilih syarikat perkhidmatan yang lebih baik daripada sedia ada.

Mohd Nor Izzat bin Mohd Johari
Ketua Gerak Kerja
Suara Guru-Masyarakat Malaysia (SGMM)
 
HOUSE PK: Ini sudah lebih wei. YTL ni kena ajar! Dah le dapat projek sekolah seleuruh Malaysia pastu charge dengan begitu mahal sekali, ini sekolah la bahalol punya YTL. Bukan tempat kau buat duit mencari kekayaan yang berlebihan.
 
Oh ya, kepada pengguna Yes 4G, kalau orang perasan. YTL jual kuota dengan agak mahal dan sekiranya kamu dah cukup kuota, maka line kamu akan slow dan kalau kamu tak percaya YTL mempergunakan sekolah, sila ambil YES korang dan pergi dekat sekolah confirm korang dapat coverage penuh.
 
Persoalan aku sekarang ni, macamana benda yang kementerian bayar, tapi YTL guna untuk buat duit dengan menggunakan alat pancaran dia untuk pelanggan mereka? Wah, ini sudah betul-betul mempergunakan kerajaan punya kebaikan untuk kepentingan diri sendiri ni.
 
Dah le sekolah dapat 300MB je, bakinya YTL guna untuk jual kata pelanggan YES 4G mereka. Come on la Kementerian, sampai bila kamu semua mahu diperguna oleh tauke-tauke Cina yang kaya raya ni? Tq Unspinners for the article.

CILI KASI TARUK! NOH OMAR, UMNO SELANGOR DAN MACAM-MACAM LAGI!

Posted: 17 Jun 2014 08:31 PM PDT

Aku suka tengok video Noh Omar belasah Rafizi si jambu gay kat dalam Parlimen beb. Memang best. Noh Omar dengan muka toya je buat Rafizi hangEn satu badan. It was a classic act.

Cuba korng tengok ayat-ayat Rafizi yang menghina kaum Petani  dan nelayan Fucking arrogant bastard. Dia anggap orang-orang kampung ni bodoh. Sial betul Rafizi ni, bongkak dan penipu. Inilah wajah sebenar Rafizi. Dia amat pandang hina pada rakyat marhaen.

Ok itu bab Noh Omar, la ni nak cerita pasal UMNO Selangor. Tah dimana silapnya, cerita pasal Hudud ni keluar maka jadilah kecoh, dikatakan UMNO masuk bab hudud bila speaker terima UMNO tarik balik. Cerita penuh KLIK SINI

Lepas tu timbul la satu kisah dimana satu blog yang dipercayai berkhidmat untuk UMNO Selangor telah membelasah akan satu lagi blog demi nak seronokkan majikan dia la gamaknya. Blog CTS ada cerita penuh KLIK SINI

Kepada sahabat blogger ni aku nak nasihatkan satu je, jangan serang peribadi. nak serang fokus pada isu dan bukan serang peribadi. Nanti bila orang mula start serang. masalah nanti. Sikit je aku cuit ni sekadar untuk peringatan. Jangan ulangi benda macam ni lagi.

UMNO Selangor ada lagi ke? Muahahahahahahaha
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...