Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


INFO!! Apa Cerita Bandar Getah di Kedah? #HanyaDiKedah

Posted: 23 May 2014 06:12 AM PDT


Dah terdengar cerita-cerita belakang mengenai Bandar Getah yang dijanjikan dalam AkuJanji BN Kedah dulu. Ada yang dah mula kata BN Kedah tipu, BN Kedah janji dicapati. Betul ka macam tu? Rasanya baru setahun berapa belas hari BN menang di Kedah. Bukan mudah untuk wujudkan perubahan dengan cepat.

Ingat duit boleh petik dari langit ka? Baca kenyataan dari Menteri Besar Kedah,

Kerajaan Negeri telah mengenal pasti tanah seluas lebih 400 hektar di Bukit Ketapang, di sini untuk dibangunkan dengan projek 'Rubber City'. 
Menurut Menteri Besar, YAB. Dato' Seri Haji Mukhriz Tun Mahathir, ketika ini pihaknya merasakan kawasan tanah kosong itu merupakan tapak paling sesuai untuk dilaksanakan projek itu kerana ia merupakan kawasan rata dan berhampiran dengan populasi. 
"Perbincangan sedang dijalankan dengan syarikat Tradewinds untuk mengusahakan projek itu. Saya rasa Kerajaan Persekutuan akan membantu dalam pembinaan infrastruktur seperti jalan serta bekalan air dan api," katanya kepada pemberita selepas Majlis Kenduri Rakyat di Kampung Sungai Mani, di sini. 
 
Beliau berkata, banyak pelabur dalam dan luar negara berminat dengan projek tersebut. Selain kawasan ladang getah, 'Rubber City' itu juga akan mempunyai institusi penyelidikan dan pembangunan (R&D) berkaitan industri getah. 
Katanya, usaha Kerajaan Negeri itu menjadi tarikan kepada syarikat pengeluar kerana mereka boleh mengguna pakai inovasi terbaru daripada institusi penyelidikan dan pembangunan itu. 
"Antara syarikat yang minat adalah dalam pengeluaran tayar. Banyak inovasi baharu dilakukan dalam pengeluaran tayar. Banyak juga hak intelek yang dikeluarkan institusi penyelidikan di Malaysia berkaitan bahan getah yang boleh guna untuk pengeluaran tayar," ujarnya. 
Beliau yakin projek 'Rubber City' akan menerima pelaburan dalam masa dua atau tiga tahun ini. 
Dalam majlis itu, Menteri Besar turut mengumumkan peruntukan sebanyak RM350,000 bagi pembinaan gabion (batu dalam sangkar) sepanjang 200 meter di Kampung Sungai Mani.

Kenyataan Menteri Besar semasa program Mesra Rakyat tempohari. Dibawah adalah gambar-gambar menarik semasa program tersebut berlangsung.


HOT!! Sharnaaz Ahmad Ajak Rakyat Malaysia Faham Fakta Tentang #Panda!

Posted: 23 May 2014 02:03 AM PDT


Riuh rendah la pulak cerita tentang panda ni. Tambahan pulak ada mulut-mulut cabul yang menyebarkan cerita separuh masak. Dipercayai sememangnya tak berlandaskan fakta dan jalan cerita yang sebenar. Patutnya carilah info tentang panda ni dulu, kemudian baru hentam. Ini tak, tak tahu hujung pangkal, terus hentam kerajaan dengan pelbagai andaian yang tak masuk akal.

Salah satu punca Panda dua ekor ni di Malaysia ialah hubungan diplomasi..



Fakta yang diberikan oleh Sharnaaz ni tepat. Malah disebalik fakta tu, ada fakta lain yang perlu kita tahu. Takkanlah kerajaan Malaysia sanggup menghabiskan puluhan juta terhadap binatang tak bernilai atau berfaedah. Tentu ada sebab dan musababnya kan?

Sharnaaz Ahmad tu, Mc taktau la FB tu kepunyaan artis yang sebenar atau fake. Namun ia banyak membantu kerajaan menerangkan perkara sebenar.

Lagi Fakta Tentang Panda yang perlu kita tahu!

Panda : Tahukah anda?

Hanya terdapat 17 Zoo di 12 buah Negara yang ada panda ni.

Panda : Tahukah anda?

Panda di National Zoo Washington DC di sewa RM 3.3 juta setahun iaitu RM 33 juta utk 10 tahun. Tetapi untung bersih dari penjualan barangan cenderahati panda SAHAJA adalah
RM3.85 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Panda di Zoo Toronto menyumbangkan kepada 10% peningkatan keahlian Zoo & pertambahan 300 ribu Pengunjung setahun. Ini memberi pulangan RM 10 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan Panda. Jumlah pendapatan adalah triple dari RM27 juta kepada RM 81 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan Panda. Jumlah pendapatan adalah triple dari RM27 juta kepada RM 81 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh juga mencatatkan peningkatan pelawat zoo apabila Panda mula mendiami zoo mereka daripada 536,000 pada tahun 2011 kepada 800,000 pada hujung tahun 2012.

Panda : Tahukah anda?

Zoo Atlanta kena melobi kerajaan China selama 12 Tahun untuk dapatkan Panda dan membelanjakan RM16 juta bagi kempen mendapatkan Panda.

Panda : Tahukah anda?

Malaysia tak perlu melobi dan tak perlu berkempen untuk mendapatkan Panda. China tawarkan atas menghargai 40 tahun persahabatan Malaysia dan China..

Panda : Tahukah anda?

Gambar panda dibawah adalah bukan gambar panda sebenar. Itu ialah panda yang menyamar menjadi panda. Di gelar sebagai 'PandaNormah'

he he he..

HOT!! Cayalah @RazlanRafii Kasi Ajar Sama Itu Kurapan Dap!! #PemudaMelayu

Posted: 22 May 2014 08:03 PM PDT


Kekecohan yang berlaku di Pulau Pinang semalam merebak ke Kuala Lumpur apabila Pemuda Umno Wilayah Persekutuan di ketuai oleh saudara Razlan Rafii Ketua Pemuda Umno Wilayah serta sekumpulan lebih 100 ahli Pergerakan Pemuda mengadakan demonstrasi di hadapan Ibu Pejabat DAP siang semalam.

Mc kenal dengan Bro Razlan ni, kalau tak sentuh bab agama atau bangsa dia takkan mengamuk. Tapi bila orang dah celakakan kita dan bangsa kita. Memang la mengamuk!!

Demonstrasi diadakan bertujuan untuk membantah kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri Sri Delima, RSN Rayer di Pulau Pinang yang melabelkan Melayu sebagai celaka.

Semasa Mohd. Razlan Rafii ingin menyerahkan memorandum kepada wakil DAP yang juga Ahli Parlimen Serdang, Ong Kian Ming berlaku insiden cabar mencabar antara kedua dua belah pihak.







Kepada pemimpin Dap, jangan cabar kewibawaan orang melayu.. Aku ulang JANGAN CABAR KEWIBAWAAN ORANG MELAYU !!

Apa apa pun aku ucapkan syabas dan tahniah kepada Razlan dan rakan rakan pemuda di Wilayah kerana berani mempertahankan Melayu dan ajar cara Dapig berpolitik agar menghormati bumi siapa yang mereka pijak.

Terbaik Bro Razlan, masih anda pemuda melayu Islam yang berani macam anda..

Ini barulah Pemuda!!
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...