House PK

House PK


#BN4TlkIntan: SUDAHLAH DAP, SAMPAI BILA MAU TIPU SAMA KAUM INDIA?

Posted: 27 May 2014 11:55 AM PDT

Perkembangan politik yang paling menarik ialah apabila ADUN Seri Delima, RSN Rayer mengeluarkan kenyataan MENCELAKAKAN Melayu dan UMNO ketika membahaskan ucapan perasmian TYT Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang di DUN Pulau Pinang minggu lepas. RSN Rayer sengaja mencetuskan polemik dan provokasi dalam usaha untuk menunjukkan ganasnya Melayu dan UMNO kerana mengadakan perhimpunan dan masih lagi mengingati Tragedi 13 Mei 1969.

Tragedi berdarah 13 Mei 1969 merupakan manifestasi daripada kebencian dan hasutan keterlaluan yang dibuat oleh parti-parti berasaskan Cina apabila mereka mempersoalkan kedudukan orang Melayu, Bumiputera dan agama Islam di Malaysia yang telah diperuntukkan di bawah Perlembagaan Persekutuan Malaysia.

DAP sehingga kini tidak pernah meminta maaf dan mengaku penglibatan mereka, sekalipun Presiden PPP dan GERAKAN telah memohon maaf secara terbuka pada malam 13 Mei 1969 sejurus selepas Kuala Lumpur berjaya diamankan oleh pihak berkuasa. Sebaliknya sehingga ke hari ini, Lim Kit Siang tetap bertegas, dia tidak berada di Kuala Lumpur pada hari kejadian walaupun sepanjang tempoh 21 hari berkempen sehingga 10 Mei 1969, dia merupakan salah seorang dalang utama mencetuskan kebencian antara kaum dan agama. Dia hanya melarikan diri pada malam 10 Mei 1969 apabila melihat keadaan semakin tegang dengan kematian mangsa pertama, seorang lelaki Melayu bernama Yusof di Pulau Pinang yang mayatnya sengaja dilemparkan di tepi jalan dan dicat tulisan Cina berwarna merah yang mengejek orang Melayu.

Selepas 13 Mei 1969, pemimpin-pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang dan anaknya, tidak lagi menggunakan masyarakat Cina sebagai barisan hadapan untuk menyerang Melayu-Bumiputera. Sebaliknya DAP bertindak bijak dengan mengupah pemimpin-pemimpin India seperti P.Patto, Karpal Singh dan sebagainya untuk melakukan serangan bagi pihak mereka.

Justeru apabila RSN Rayer menyerang Melayu dan UMNO dengan perkataan-perkataan getik, ia langsung tidak menghairankan kerana DAP sememangnya mahu menggantikan Parti Komunis Malaya yang gagal menjajah negara ini selepas kekalahan Tentera Jepun pada pertengahan tahun 40-an lalu. DAP menggunakan kaedah tersebut dengan melaga-lagakan masyarakat India dan Melayu, pada masa yang sama, menjadikan Cina sebagai tok dalang yang mengeluarkan perbelanjaan dan dana bagi pergaduhan antara India dan Melayu.

Bagaimanapun, layanan DAP kepada masyarakat India tidak pernah baik dan luar biasa. Sebaik-baik sahaja berjaya merampas Pulau Pinang, apa yang dilakukan oleh DAP ialah mengusir masyarakat India yang sudah ratusan tahun tinggal di Kampung Buah Pala. DAP kemudian mengarahkan PBT yang sebahagian besar anggota penguatkuasanya adalah Melayu untuk merobohkan rumah-rumah kediaman serta kuil masyarakat India. Tujuannya ialah agar India terus marahkan Melayu dan bukannya Cina DAP.

Masyarakat India sememangnya PARIAH di mata DAP. Masyarakat India akan dikunjungi, dipujuk dan diperdayakan dengan sedikit janji-janji sambil memuji-muji mereka sampai kembang jubur. Dengan gula-gula retorik itu, masyarakat India kemudiannya melihat DAP sebagai penyelamat mereka walaupun sebenarnya, DAP apabila berkuasa, masyarakat pertama yang ada dalam senarai mereka untuk dihapuskan atau dihalau adalah INDIA.

Di Teluk Intan juga nampaknya perkara yang sama berlaku. Dari zaman Manogaran sebagai Ahli Parlimen Teluk Intan mewakili DAP sehinggalah Seah Leong Peng, tiada sebarang pembaharuan, pembangunan mahupun perubahan sosial yang dibuat melibatkan masyarakat India Teluk Intan. Masyarakat India langsung tidak wujud di mata DAP Teluk Intan, sehinggalah pada PRU-13 dan sekarang ini PRK Teluk Intan, barulah kepimpinan DAP sibuk mencari masyarakat India sehingga ke PDM Ulu Bernam yang terletak jauh di sempadan antara Perak dan Selangor.

Dan seperti biasa, selepas PRK, masyarakat India kembali dipinggirkan oleh DAP terutama selepas mereka menang kerana masyarakat India bagi DAP hanyalah SEKUMPULAN PARIAH PENGANGKAT NAJIS manusia.

HOUSE PK: Artikel ini aku petik dari Selangor Chronicle. Fikirkan baik-baik kaum India di Teluk Intan, jangan kena tipu dengan parti komunis ni lagi. Ini kali kasi ajar sama DAP.

HENTIKAN FITNAH KEMANGKATAN SULTAN PERAK!

Posted: 27 May 2014 09:22 AM PDT

Aku tak faham betul la, lagi dikata berita ni palsu lagi ada manusia kurang ajar yang dok sebar berita palsu tentang kemangkatan Tuanku Sultan Perak. Diharap pihak berkuasa mengambil tindakan tegas kepada durjana-durjana lahant ni semua.

Marilah kita semua doakan semoga Tuanku Sultan Perak dipangjangkan umur dan disihatkan tubuh badan.

PANAS! VIDEO DYANA KANTOI DENGAN BOIFREN TUA?

Posted: 27 May 2014 06:04 AM PDT

APA NI DYANA? Kita tengok apa kata survey? Dyana oh Dyana, asyik kantoi je kau ni. Aduiyai orang Teluk Intan, budak bengap macam ni korang nak jadikan wakil rakyat ke? Ngelat je kerja dia, pastu bila kantoi tak tau nak jawab apa? Yennadei?

CADBURY PUNYA PKR! INI BUKTI MEREKA LEBIH KUAT MERASUAH!

Posted: 26 May 2014 11:00 PM PDT

Selama ini, para pecacai Pakatan Rakyat, khususnya yang kuat menyokong Anwar Ibrahim sibuk menyalahkan UMNO dan menuduh para pemimpin UMNO terlibat rasuah. Kononnya mereka menyertai PKR kerana mahu menentang rasuah. Konon-kononnya para pemimpin PKR, semuanya putih bersih dan suci sesuci-sucinya dari dosa rasuah.

Namun berita semalam tidak mengiyakan cakap angkuh para penyokong PKR. Sebabnya, Ketua AMK yang baru sahaja menang, Zainol Abidin bin Mohamad telah ditangkap oleh SPRM semalam di sebuah restoran di AU2 Keramat kerana telah meminta wang sogokan bernilai RM5,000 daripada seorang kontraktor sampah untuk menyambung kontraknya semula.

Zainol Abidin kini ditahan di pejabat SPRM, Putrajaya.

Sebelum ini, Zainol Abidin adalah seorang ahli PAS namun melihat kepada ruang serta peluang yang boleh diperolehinya menerusi PKR, dia melompat dan menyertai PKR. Diberitakan juga, Zainol Abidin merupakan salah seorang daripada kroni rapat Azmin Ali.

Kontrak sisa pepejal dan pembersihan melibatkan MPAJ dibolot sepenuhnya oleh Azmin Ali dan Zuraidah Kamaruddin. Azmin Ali adalah ADUN Bukit Antarabangsa manakala Zuraidah Kamaruddin pula adalah Ahli Parlimen Ampang. MPAJ sendiri dipenuhi oleh penyokong Pakatan Rakyat, dari Yang Dipertuanya, sehinggalah Ahli Majlis dan pegawai-pegawai tender.

Beberapa pendedahan berhubung penyelewengan dan salahguna kuasa melibatkan MPAJ telah dibuat sebelum ini, namun tiada tindakan konkrit daripada pihak berkuasa untuk menangani masalah berkenaan.

HOUSE PK: Artikel terbitan Flying Kick. Menarik pendedahan ini sebabnya kita semua selama ini didoktrin dengan perbuatan hanya UMNo saja yang melakukannya, pakatan terlampau suci sesuci air kunyit yang mengalir. Nah kome! Ini bukti SPRM cekup mamat yang nak merasuah!

Perlu ke aku nak tulis panjang-panjang lagi?

BN SESAJA KE WEI? VIDEO-VIDEO PANAS TELUK INTAN YANG MESTI DITONTON!

Posted: 26 May 2014 09:00 PM PDT

Apa lanciao lu cakap ni Kit Siang? Wa tatak faham maa.. Anwar dok meraban apa ni? Agaknya dah lama tak kena jambu kot? Ini baru betul beb! Teluk Intan perlukan wakil anak Teluk Intan sendiri bukan orang luar yang kuat membohong. Dari kepala sampai ke balaci semua kaki bohong!

CILI KASI TARUK! DYANA SOFEA KE PENIPU ATAU DAP YANG PENIPU? KENA BACA ARTIKEL NI KALAU TAK NAK KENA KENCING!

Posted: 26 May 2014 05:00 PM PDT



Kerana terlalu kemaruk nak jadi YB, calon mentah dari DAP untuk PRK Teluk Intan sekali lagi kantoi dalam satu sesi sidang media.
Apabila wartawan mempertikai berkenaan penglibatan Dyana dalam DAP dan dipersoal tentang isu Profesor Tunku Abdul Aziz keluar DAP...
Dyana menjawab, "it happened not during my time"
Mari kita lihat kesahihannya..di Sematan ke Lawas SINI

Artikel atas ni aku ambik dari The Unspinners ...
Tapi kan lagi menarik video pembohongan si Dyana pasal ibu dia, dia kata ibu dia tak pernah join perkasa Video beb ada sebagai bukti ni, tak percaya lagi? Nah gambar Dyana dan ibu dia dalam EGM Perkasa ada sekali..
 Apa lagi mau cakap Dyana? Oh nanti dulu ada lagi ni, tetiba pulak minah juling ni , tukar statement plak..untuk bukti penuh Dyana kantoi menipu. KLIK SINI
Aik! lain pulak statement ni/ Apa cerita ni Dyana? Awat kuat menipu ni? Kenapa dok pusing-pusing cerita ni? Belum jadi Ahlul Parlimen dah menipu, bila dah jadi nanti langsung batang hidung tak nampak kan? Sampai bila hang nak harapkan undi Cina ja? Lama lama depa pun fed up kan? Asyik kena kencing je? Atau memang kaum tu suka kencing?

So orang Teluk Intan tolong jangan jadi buta kayu ok!

PANASNYA TELUK INTAN! DAP KINI RETAK MENANTI BELAH! HANCUS BEB

Posted: 26 May 2014 02:15 PM PDT

Aku dah kata DAP memang bermasalah sekarang ni, ini risalah yang sedang tersebar dan inilah hakikatnya. Sebab itu kalau korang perasan setakat ini takde pun orang DAP Perak yang ada dengan Dyana, kita tak habis-habis tengok muka si tua kutuk Kit Siang je sebelah Dyana, sesekali ada la kurap-kurap lain yang bukan orang Perak pun sekeliling Dyana.

So orang Teluk Intan, parti yang ada masalah dalaman macam ni korang nakkan mewakili Teluk Intan ke? At least Melayu dan India sedar la sikit kan? Jangan buat macam satu kaum lagi tu, tah apa yang depa dok marah sampaikan kalau diletak Cadbury sebagai wakil pun mereka akan pangkah kan?

CADBURY=BABI

PANAS BERAPI! MALAYSIAKINI KANTOI FITNAH SHAHRIZAT JALIL!

Posted: 26 May 2014 04:12 AM PDT

KUALA LUMPUR, 26 Mei 2014 - Dato' Rafek Reshidullah Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Kebajikan Negara Malaysia hari ini menggesa pihak Malaysia Kini menarik balik kenyataan yang dikeluarkan dalam portal internetnya bertajuk 'Shahrizat Give Cash, Diapers For Vote'. Ini adalah perkara yang tidak benar, palsu dan satu fitnah terhadap Pengerusi YKN YBhg. Dato Sri Shahrizat Abdul Jalil.

Yayasan Kebajikan Negara Malaysia tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang terhadap kenyataan dan dakwaan yang tidak berasas tersebut sekiranya pihak Malaysia Kini gagal menurunkan kenyataan tersebut.

Menurut Dato' Rafek Reshidullah, kes tersebut telah diluluskan sejak bulan Disember 2013 oleh Yayasan Kebajikan Negara Malaysia bagi meringankan beban ditanggung oleh klien membesarkan ketiga-tiga anaknya yang merupakan OKU. 

Bantuan lampin pakai buang dan bantuan perubatan itu telah disampaikan sendiri oleh beliau selaku Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Kebajikan Negara Malaysia pada hari ini.

Rafek Reshidullah, CEO YKN

House PK: Laporan sial oleh Mkini...aku harap pihak YKN saman malaysiakini. Jangan bagi muka. Sampai bila nak diam beb?

PANAS WEI! BAM PILIH KASIH KE?

Posted: 26 May 2014 12:35 AM PDT

Darren sepanjang thomas cup x penah menang tapi masih diturunkan sebagai perseorangan ke 3

Kepimpinan BAM patut dipersalahkan krn tidak langsung memilih walau sorang pemain Melayu mewakili skuad badminton negara di Thomas Cup. 

Bukan tak de pemain Melayu yg handal tapi malangnya diketepikan. Tapi pilih semua mata sepet. 

Nah....konon skuad yg yg d wakili semua mata sepet adalah handal belaka.

Sekarang apa dah jadi Thomas Cup pun tak mampu nak julang.????

House PK: Ini adalah mesej yang aku terima. Memang pelik la aku, apa Malaysia ni takde pemain badminton melayu ke? India pub takde!? 

Atau BAM hanya suka pilih bangsa yang mudah dapat sponsor je? Kita nak tau la apa pendirian BAM sebenarnya?

YAY! PERAK DAPAT HIGHWAY BARU!

Posted: 25 May 2014 05:48 AM PDT

Timbalan Perdana Menteri, Tan Seri Muhyiddin Yassin hari ini melancarkan projek Lebuhraya Persisiran Pantai Barat (Taiping-Banting) yang dijangka siap sepenuhnya dalam tempoh lima tahun lagi.

Projek lebuh raya tersebut bakal menghubungkan antara dua negeri iaitu Selangor dan Perak yang menelan kos sebanyak RM5.04 bilion.

Projek itu dijangka mampu menyediakan sekitar 25,000 peluang semasa proses pembinaan dan 1,000 lagi peluang pekerjaan apabila beroperasi sepenuhnya kelak.

"Projek lebuh raya ini dilancarkan secara rasmi hari ini dan dilaksanakan serta merta di Perak dengan beberapa fasa pembangunannya," kata Muhyiddin lagi.

Jelasnya, projek itu juga dilaksanakan serentak bagi kedua-dua negeri dengan Perak sebagai negeri yang mendahului daripada segi perkembangannya.

Sementara itu, pelaksanaan projek di Selangor pula dijangka bermula Jun ini selepas mengambil kira jajaran kawasan dengan penglibatan sektor swasta termasuklah yang menghubungkan Sungai Besar dan Tanjung Karang.

Tambah Muhyiddin pula, semua pihak digesa untuk membuang anggapan mengenai kemungkinan Teluk Intan menjadi sebuah pekan 'hantu' dan mati apabila projek tersebut bermula kelak.

Ini kerana, pelaksanaan projek lebuh raya tersebut dapat membantu merancakkan lagi pembangunan buat kawasan di sekitarnya.

"Pembangunan mengambil kira pelbagai perkara dengan memajukan bandar-bandar di sekitarnya juga," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas merasmikan projek lebuhraya berkenaan di Teluk Intan, hari ini.

Hadir sama, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir dan Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof.

UNTUK ARTIKEL PENUH BACA DI PERAK TODAY

WALKABOUT TPM DAN MB PERAK DI MENARA CONDONG

Posted: 25 May 2014 04:52 AM PDT

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...