BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


#PRKTELUKINTAN !!! IBU #DYANASOFYA SANGGUP KELUAR #PERKASA KERANA UNDI !!!

Posted: 27 May 2014 08:00 AM PDT


Ibu kepada pengkhianat Bangsa Melayu hari ini mengistiharkan pula dirinya sebagai pengkhianat dengan membuat kenyataan Keluar daripada NGO Melayu yang disertainya sejak penubuhan NGO tersebut kerana ingin menjada undi untuk dyana sofya.Ibu kepada Dyana Sofya,Yammy Samat yang dirundung kontroversi berhubung pembabitannya dengan PERKASA hari ini menarik diri dari menganggotai NGO pro-Melayu itu.Yammy mengumumkan demikian kurang 12 jam selepas mengaku menjadi anggota NGO berkenaan. 

Beliau yang hadir dalam sidang media bersama Dyana dan beberapa pemimpin DAP lain pagi ini berkata,keputusan itu dibuat untuk menamatkan kontroversi berkenaan.Demi menyelematkan karier politik anaknya yang menjadi "BONEKA PALING BODOH" atau "BABI HUTAN" yang bakal disembelih DAP.Tiada Pilihan bagi YAMMY atau nama sebenarnya Hajah Yam@yammy Abdul Samad selain dari melakukan apa sahaja untuk menyelamatkan anaknya yang kini berada dalam keadaan paling tertekan kerana terlalu gilakan kuasa hingga sanggup mempertaruhkan dirinya kepada Parti Politik paling CELAKA dalam Malaysia yang dikuasai oleh Cina Babi DAP. 

Untuk makluman,Puan Yammy adalah antara pimpinan terawal semasa penubuhan PERKASA dan masih lagi menjadi ahli PERKASA sehingga kenyataan ini dibuat.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#PRKTELUKINTAN !!! KANTOI !!! PELAJAR #UITM MEMBELASAH #DYANASOFYA KAW-KAW !!!

Posted: 27 May 2014 05:00 AM PDT


Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Telok Intan,Dyana Sofya Mohd Daud yang mempertikaikan peranan Universiti Teknologi Mara (UiTM) dikutuk oleh pelbagai pihak terutamanya bekas-bekas pelajar universiti terbabit.Calon DAP itu dilihat semakin terdesak kerana sanggup mempolitikkan isu pendidikan ini demi untuk membolehkan kemenangan berpihak kepada DAP.Tindakan beliau telah menyebabkan ramai bekas-bekas pelajar UiTM tampil mengutuk Dyana yang mempolitikkan isu pendidikan sebagai satu bahan politik kotor mereka bagi meraih simpati pengundi bukan melayu.Menurut Bekas Presiden Persatuan Diploma Perbankan UiTM Segamat,Mohammad Shazrul Zulkifle berkata UiTM ditubuhkan bagi membantu mengubah hala tuju orang Melayu bagi bersaing dalam industri kewangan dan perniagaan yang dimonopoli oleh kaum bukan Melayu.

"Jika nak menjadi anggota Parlimen,Dyana Sofya sepatutnya membuat kajian tentang isu lebih relevan seperti ekonomi bukan menyentuh peranan UiTM," katanya.Bagi bekas penuntut jurusan Diploma Pengurusan Perniagaan,UiTM Segamat,Johor,Muhammad Akmal Ridzuan Abd Rahim berkata sebagai bekas penuntut jurusan undang-undang UiTM,calon DAP itu sepatutnya sedar bahawa penubuhan UiTM yang dibuka kepada Bumiputera termaktub dalam Artikel 153, Perlembagaan Persekutuan. 

"Dia (Dyana Sofya) tidak patut libatkan UiTM dalam politik untuk mendapatkan undi bukan Melayu dan saya tidak nampak sebarang keperluan untuk UiTM dibuka kepada kaum lain berikutan terdapat 20 institusi pengajian tinggi awam (IPTA) lain yang dibuka kepada kaum lain.Kenapa gunakan UiTM dalam kempen politiknya? Tindakan beliau Mempolitikkan UiTM membuatkan kami sebagai bekas penuntut sangat terasa hati," katanya. 

Sementara itu,Presiden Persatuan Kebajikan India Malaysia (PKIM) A.Prakash berkata beliau selaku anak jati Teluk Intan tidak bersetuju dengan pemilihan Dyana Sofya yang dilihat belum cukup matang untuk mewakili kawasan itu di Dewan Rakyat.Beliau berkata wanita itu dilihat hanya menjadi 'boneka' DAP yang jelas mempergunakannya untuk mendapat simpati daripada pengundi Melayu khususnya."Sebagai anak Teluk Intan saya berpendapat ramai lagi pemimpin yang boleh diketengahkan sebagai calon,kerana Teluk Intan memerlukan pembangunan.Tindakan DAP meletakkan calon yang tidak berpengalaman ini boleh merugikan Teluk Intan kerana mereka akan cuba mempolitikkan isu perkauman," katanya.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KURANG AJAR !!! #SYAZWANSHAH PERTAHAN SI RAYER YANG KATA #UMNOCELAKA ???

Posted: 27 May 2014 01:30 AM PDT


tu diaa !!! sapa mamat ni ??? anda tahu tak peraturan Dewan tidak membenarkan perkataan kesat !!! tahu tak ??? Nak kata BARUA saya rasa inilah orangnya.Agak agak lah kalau mahu backup pun.Keluar perkataan CELAKA UMNO dalam Dewan DUN.Itukah dikatakan YB berbudi bahasa ??? KEPALA OTAK ANDA LAHHH !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#PRKTELUKINTAN !!! #DYANASOFYA 'BERSILAT' JAWAB PASAL #PERKASA !!! AMIK UBAT !!!

Posted: 26 May 2014 10:00 PM PDT


Dyana Sofya,terpaksa 'bersilat' sakan menjawab soalan wartawan selepas gambar beliau dan ibunya dalam majlis Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) tersebar di media sosial.Calon DAP Parlimen Teluk Intan itu akhirnya mengaku yang ibunya, Yammy Samat,pernah terbabit dalam NGO berhaluan kanan yang dimusuhi DAP itu.Dyana Sofya yang sebelum ini menafikan cakap-cakap mengenai perkara itu, turut mengaku pernah membantu ibunya mengendalikan sesi pendaftaran keanggotaan PERKASA pada 2008. "Saya tidak tahu sama ada ibu saya anggota PERKASA ketika itu, dan saya pula masih belajar," katanya pada Isnin.Beliau berkata,pada masa itu ibunya meminta beliau membantunya mengendalikan pendaftaran keanggotaan PERKASA. 

"Ya,ketika itu beliau terbabit dengan PERKASA tetapi selepas beberapa bulan beliau meninggalkan pertubuhan itu kerana tidak lagi percaya dengan PERKASA," katanya.Dyana Sofya berkata demikian apabila diminta mengulas penyebaran gambarnya membantu Yammy pada majlis pelancaran laman web PERKASA dan kempen keanggotaan pertubuhan itu pada 2008.Menyentuh kedudukan ibunya sebagai anggota jawatankuasa pertubuhan itu, beliau berkata status ibunya itu hanya sebagai jawatankuasa penaja memandangkan ibunya meninggalkan pertubuhan itu sebelum mesyuarat agung pertamanya. "Saya tidak pasti sama ada beliau adalah anggota berdaftar PERKASA sebelum AGM itu...ibu saya seorang ahli UMNO, saya bukan. Beliau mungkin terbabit dengan PERKASA, saya tidak. Mungkin ini tidak harus jadi isu," katanya. 

Sebelum ini,beberapa portal media melaporkan bahawa Dyana Sofya menafikan yang ibunya pernah menyertai PERKASA,malah mendakwa ibunya tidak menyertai mesyuarat pertama pertubuhan itu. Sementara itu, akhbar hari ini melaporkan bahawa Ketua Wanita UMNO Gopeng,Datuk Hamidah Osman, mendedahkan Yammy adalah antara pemimpin penaja terawal penubuhan PERKASA apabila dilantik sebagai Ketua Wiranitanya yang pertama.Hamidah berkata,maklumat itu diperoleh daripada Setiausaha PERKASA,Syed Hassan Syed Ali yang mengatakan Yammy berada dalam barisan kepemimpinan pertubuhan itu sehingga mesyuarat agung tahunan (AGM) pertamanya pada Mac 2010 sebelum meletakkan jawatan.Hamidah mendakwa sehingga kini juga tiada rekod yang menunjukkan Yammy telah menarik diri daripada menjadi ahli PERKASA.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...