BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


CERAMAH #TRAGEDIMEMALI !!! #PAS KEDAH BIADAP !!! NAK TAHU KENAPA ??? WAJIB BACA !!!

Posted: 24 May 2014 05:07 AM PDT


saya sudah agak Pas akan menggunakan muka Tun Musa Hitam sebagai modal menarik orang ramai ke majlis ceramah Politik ' Mencari Keadilan Untuk Memali ' Di Baling malam tadi.Ternyata hadirin yang hadir malam tadi begitu kecewa kerana Tun Musa Hitam tidak kelihatan.Kita boleh lihat Bekas Setiausaha Politik Allahyarham Ust Azizan,saudara Sanusi telah memutarbelitkan cerita kata ada kesilapan pada Poster sedangkan mereka sudah tahu bahawa Tun Musa Hitam memang tidak akan datang.Kita boleh lihat Pas terpaksa menipu ahlinya hanya semata-mata mahu menarik minat untuk orang datang. Islam tak penah ajar menipu untuk meraih sokongan tapi Islam ajaran Pas ini amat jijik dan dangkal. Program anjuran PAS Pusat dengan kerjasama PAS KEDAH di Madrasah Islahiah Diniah, Memali, BALING. 

Pada sebelah pagi diadakan kuliah agama oleh SITI ZAILAH MUHD YUSSOF - Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat.Sebelah petang diadakan Pembentangan Fakta Sebenar 'Peristiwa Memali' disampaikan Dato MAHFUZ OMAR,OSMAN bin SALLEH - AJK PAS Caw. Carok Semaliang dan RAMLI bin CHE MIT - AJK PAS Memali yang menceritakan berkaitan Insiden Memali pada 19 NOV 1985.Sambutan diterima kurang mengalakkan di sebelah pagi dan petang sekitar 200 hingga 300 orang sahaja.Manakala sambutan begitu menggalakan seramai 4,500 orang pada majlis ceramah sebelah malam.Malah kawasan sekitar Madrasah yang sempit dipenuhi hadirin sehingga jalan utama dibanjiri hadirin. Jalan utama sesak dengan hadirin termasuk kiri dan kanan dipenuhi gerai jualan. Kebanyakan hadirin yang hadir dari ahli dan penyokong tegar PAS dari kawasan sekitar BALING dan juga dari Negeri berhampiran KEDAH iaitu PULAU PINANG,KELANTAN dan TERENGGANU. Ceramah dibarisi pemimpin PAS Pusat dan KEDAH iaitu Tan Sri MUHAMAD TAIB, Dato Seri HADI AWANG, MUHAMAD SABU, Dato MAHFUZ OMAR. Tun MUSA HITAM tidak hadir. Kebanjiran hadirin difahamkan atas faktor kehadiran MUSA HITAM.

Ucapan penceramah MAHFUZ OMAR dan MAT TAIB berkaitan insiden kekejaman Memali atas konspirasi BN dan simpati kematian IBRAHIM LIBYA.Ucapan MAT SABU berkaitan isu semasa lebih kepada BERSIH, tindakan kurang ajar UMNO,GST dan menyanjungi keberanian IBRAHIM LIBYA. Ucapan HADI AWANG lebih kepada tazkirah agama tentang kisah Nabi MUHAMAD SAW, perjalanan peristiwa berdarah Memali yang mempertahankan perjuangan Islam dengan memaparkan kezaliman UMNO dan pergolakan MB TERENGGANU.HADI AWANG melahirkan kekecewaan dan marah beliau kepada rakyat BALING di atas kemenangan BN di Parlimen BALING dalam PRU ke-13 yang tidak menghormati peristiwa Memali. Keseluruhan program ini tidak mencapai sasaran penganjur yang disasarkan oleh Dato MAHFUZ OMAR seramai 20 ribu orang.TEMPOH BERKABUNG Dalam rakyat Kedah masih lagi bersedih dengan kemangkatan YTM Tunku Bendahara dan masih lagi dalam tempoh BERKABUNG,Pas langsung tidak menghormati tempoh itu dan lagi memilukan Pas tidak sepatahpun meminta hafirin sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarham. 

Ternyata sekali Pas tidak menghormati Institusi Beraja di Negeri Kedah dan ini sangat kurang ajar. Pemimpin Pas dari Luarpun biadap kerana mereka tahu rakyat masih lagi berkabung dan bersedih tetapi perkara ini memang tidak dihiraukan Puak Pas. Inikah contoh yang di tunjukkan oleh Pas Kedah? Tidak bolehkah di tangguhkan ceramah murahan ini ??? Terdesak sangatkah Pas sanpai mahu berpolitik 24 jam.Bukannya hendak bantu rakyat tapi memaksa rakyat membuang masa mendengar mereka menipu dan menfitnah !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! TAK HABIS-HABIS #PAKATAN #PEMBANGKANG KUTUK #PANDA !!! APA SALAH #PANDA NI ???

Posted: 23 May 2014 10:00 PM PDT


KERJA POLITIK KOTOR PEMBANGKANG SUKA MENANAM SIKAP MEMBENCI DAN MENGHASUT MEMBURUK-BURUKAN KERAJAAN !!!

Kedatangan pasangan panda dari China, Fu Wa dan Feng Yi pada Rabu ke Malaysia telah mengundang pelbagai reaksi dari orang ramai lebih2 lagi bagi pihak parti pembangkang PR. Ada yang berasa teruja dengan kehadiran dua haiwan berprofil tinggi ini, tidak kurang juga ada yang tidak bersetuju dengan peminjaman dua panda tersebut kerana ia turut membabitkan kos kepada negara. Ini kerana dalam masa 10 tahun,Malaysia harus membayar kepada China sekitar RM3 juta setiap tahun. 

ANDA NAK LAGI FAKTA ???


UNTUK SELANJUTNYA

RM3 JUTA SETAHUN YANG KELUAR MEREKA NAMPAK !!!

RINGGIT YANG BAKAL MASUK TAK NAMPAK !!!

TUNGGU SETAHUN BERAPA MASUK BARU NAMPAK !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#PRKTELUKINTAN !!! #DYANASOFYA MENIPU RAKYAT #TELUKINTAN ???

Posted: 23 May 2014 07:11 PM PDT



Penasihat undang-undang,Ahmad Soffian Mohd Shariff,mempertikaikan kelayakan calon DAP,Dyana Sofea yang sebelum ini mendakwa dirinya seorang peguam.Soffian yang mewakili Persatuan Kebajikan Shah Alam berkata,seorang peguam wajib mendaftarkan dirinya dengan Bar Council (Majlis Peguam Malaysia) sebelum diberikan hak untuk mewakili mana-mana individu.

"Saya ada membaca kenyataan Dyana yang mendakwa dia seorang peguam atau dalam bahasa mudah dikenali sebagai 'non-practising lawyer'.Untuk makluman 'non-practising lawyer' bukan pengamal undang-undang atau dalam erti kata lain bukan seorang peguam dan dia mungkin hanya bekerja sebagai pengamal undang-undang sahaja.


"Macama mana nak kata dia peguam,sedangkan dia tidak mengamalkan undang-undang? " katanya ketika dihubungi oleh wartawan Suara.TV.Menurutnya yang juga merupakan graduan undang-undang dari UiTM (Universiti Teknologi Mara), secara dasarnya mana-mana firman guaman hanya akan mengambil mereka yang berkelayakan dan mempunyai pengalaman sahaja dan sangat tidak masuk akal mereka yang baru sahaja tamat pengajian dan melakukan chambering boleh menjadi seorang rakan kongsi. 

"Isu dia mudah,mereka yang tidak berdaftar dengan Bar Council,adalah bukan seorang peguam.Sebagai contoh,pensyarah yang mempunyai kelayakan LLB (sarjana muda perundangan) pun tidak dipanggul sebagai seorang peguam.Tambahan pula dia (Dyana) hanya bekerja sebagai PA (pembantu peribadi) sahaja dan sejak bila seorang PA dikenali sebagai seorang peguam.Selain daripada itu, seorang pengamal undang-undang sebelum ini mempertikaikan kelayakan Dyana sebagai seorang peguam sambil menyifatkan tindakan menyamar itu merupakan satu kesalahan jenayah.Adalah menjadi satu kesalahan jenayah jika menyamar menjadi peguam yang mengamalkan guaman serta ada firma guaman tanpa sah berdaftar di bawah majlis peguam Malaysia.Saya baru lepas semak laman web majlis peguam Malaysia www.malaysianbar.org.my tiada nama tertera calon DAP parlimen teluk intan tertera sebagai peguam berdaftar di bawah majlis peguam.Adakah laman web tersebut silap atau saya silap taip nama dia Dyana sofya binti Mohd daud ? " ujar Ahmad Shuaib Ismail di dalam laman Facebooknya. 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...