House PK

House PK


PANAS! AZEEZ BALING MENGAMUK DALAM PARLIMEN? KENAPA? WHY?

Posted: 02 Oct 2013 12:56 AM PDT

Steady la Dato Azeez, aku da kat Parlimen tadi dan aku tengok cara Dato Azeez dalam Parlimen memang puashati la, tak sia-sia orang Balin pilih dia sebagai Ahli Parlimen mereka, dia argue dengan begitu baik sekali dalam dewan tadi.

Beliau menyokong pembentangan rang undang-undang baru yang menggantikan EO dan ISA! Aku nak beritahu perwakilan UMNO, korang pilih la Azeez sebagai ahli Majlis Tertinggi UMNO. Dia ni seorang yang kuat berkerja. Itu adalah hakikat.

Aku tak perlu cerita panjang pasal Azeez ni, semua dah tahu apa yang telah dia lakukan, tapi kalau korang nak refresh balik, bacalah artikel Medan Info Kita, DISINI

CILI KASI TARUK! MACAM-MACAM HAL PASAL PEMILIHAN UMNO KALI INI, WAYANG ATAU HAKIKAT?

Posted: 01 Oct 2013 06:00 PM PDT

Tak seronok aku bila aku baca artikel INI, KLIK SINI pasal dengar-dengar kat bawah tu semacam dah ada satu 'game' atau persetujuan supaya Naib Presiden yang ada sekarang dikekalkan. Aku yakin Zahid Hamidi tak terlibat dan dia memang seorang yang gentleman. Sejak dari mula lagi Zahid kata ini pertandingan adik beradik dan sesiapa sahaja dipilih kita kena terima.

Apabila The Unspinners menyiarkan artikel 'MAY THE BEST MAN WIN" aku sangat bersetuju dengan artikel ini. Sebab biarlah mereka bertanding secara sihat dan bukan ada tangan-tangan ghaib demi nak selamatkan seseorang tu paksa ahli kebanyakan untuk menerima keputusan tersebut.

Kita nak tengok perubahan. Kita tak nak la seperti apa yang telah ditulis oleh Another Brick kat sini masih dalam parti keramat orang melayu ni kan? Yalah ada calon yang dapat kementerian yang ada banyak wang dan mempergunakan kesempatan tu untuk beli selagi boleh perwakilan kan? Ingat wahai Pak Menteri, itu amanah yang diberi supaya rakyat susah dibela bukan salah guna untuk kuatkan diri sendiri ok?

Lagi satu aku perhatikan, bilamana badan perhubungan dipertanggungjawapkan dengan supaya calon baru diperkenal, aku agak skeptikal sikit sebab takut nanti di peringkat bahagian nanti, mana la tau kot-kot ada ketua bahagian yang tak mahu calon tertentu diperkenal, kan kesian yang baru nak mencuba tu?

Belum apa-apa lagi dah kena block, macamana la UMNO nak berubah kalau macam ni? Aku tak tuduh cuma risau sebab sudah ada cerita-cerita calon-calon baru yang nak cuba nasib disekat! Sepatutnya mereka diberi kebebasan untuk berjumpa dengan perwakilan sendiri la kan?

Contohnya bab pemilihan Ketua Pemuda, Akram ada blogger yang membela beliau, KLIK SINI dan Khairy juga ada yang membela beliau KLIK SINI. Macam kata Unspinners tadi, kita kena adil dengan semua. May the best man win, tak perlu la nak sekat siapa-siapa pun.

Pemilihan kali ini melibatkan ramai ahli UMNO, aku suka cuma jangan la disekat calon-calon yang mahu perkenalkan diri mereka. Ini bukan calon untuk peringkat atasan saja tetapi aku cakap tentang bahagian mahupun cawangan. Kita perlukan TRANSFORMASI, maka jangan la sekat mereka...itu aje permintaan aku..

Apa pun, wahai perwakilan UMNO yang berjumlah seratus ribu lebih, jangan rosakkan masa depan parti dengan salah pilih calon. Pilihlah dengan bijak ya. Ini untuk masa depan anak cucu kita ni tau.

CALON PILIHAN MKT SOHAIMI SHAHDAN TERUS MENONJOL?

Posted: 01 Oct 2013 01:31 PM PDT

Sorry la kalau ada yang marah sebab aku sokong Sohaimi Sahadan sebagai calon ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang wajib menang. Suka atau tidak isu yang diketengahkan beliau ni memang jarang ada pemimpin lain ketengahkan. Hari tu video kedua Sohaimi kata dia akan bela nasib bumiputra melayu yang disenarai hitam.

Kali ini kita dengar apa lagi yang boleh dia perjuangkan untuk rakyat kebanyakan dibawah ni:

"Don't underestimate the power of common man"

PANAS! PETRONAS MENINDAS PENIAGA BUMIPUTRA! SIAPA DALANG DISEBALIKNYA? @omarmu @NajibRazak

Posted: 01 Oct 2013 07:10 AM PDT


Ini apa cerita Petronas ni? Sampai hati Petronas menghalau keluar pengusaha Melayu dan diganti dengan Cinabeng? APa bend ani Omar Ong oi? AKhirnya kau dah tunjuk jugak kau utamakan bangsa kau jugak kan Omar Ong?

Korang tengok video kat atas tu dan nilaikan sendiri bagaiaman Petronas syarikat bumiputera menganiaya peniaga melayu. AKu nak tau apa yang berlaku sebenarnya. Petronas kena jawab isu ini. Jangan takut dengan Omar Ong, Petronas bukan bapak dia punya.

Sampai bila mau simpan anjing kurap bernama Omar Ong ni?
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...