tun faisal dot com

tun faisal dot com


Pendidikan Percuma di UNISEL, masa untuk mahasiswa pula saman PR Selangor #ManifestoBukanJanji

Posted: 05 Feb 2013 07:30 PM PST


RM 1,000 tidak diberi kepada mahasiswa anak Selangor? 
Apa lagi, JOM saman kerajaan PR Selangor


ANWAR BERCERAMAH ISU PENDIDIKAN PERCUMA DI UNISEL!!


MENDAPAT berita dari seorang sahabat JB yang belajar di Unisel, baru-baru ini pemimpin kerajaan negeri Selangor ada membuat satu forum di Unisel tentang Isu Pendidikan Percuma dengan menjemput Anwar Ibrahim sebagai penceramah jemputan yang bercakap tentang pendidikan percuma yang harus diberi oleh kerajaan BN kepada rakyat Malaysia.

Para pelajar yang sedang berada dalam kelas tiba-tiba dipanggil dan diarahkan oleh pihak pentadbiran supaya hadir ke dewan untuk meramaikan majlis bual bicara tersebut. Tanpa mengetahui apa-apa maklumat sama ada dari pihak penganjur ataupun wakil pihak pentadbiran Unisel sendiri, mereka terpaksa pergi juga kerana kehadiran dicatatkan.

Betapa hebatnya Anwar bercakap soal pendidikan percuma, soal penghapusan PTPTN, sedangkan mereka sendiri sebagai sebuah kerajaan negeri yang memerintah Selangor tidak dapat menunaikan janji mereka untuk beri pendidikan percuma terutama kepada pelajar Unisel dan KUIS. Kenapa tidak dimulakan dari negeri yang diperintah sendiri?


Selepas 4 tahun pentadbiran kerajaan Khalid dan DAP di Selangor, di mana janji-janji pendidikan kepada rakyatnya? Adakah sudah tertunai?

*Memberi hadiah RM1,000 kepada setiap anak Selangor yang mendapat tawaran ke universiti. Anak siapa yang dapat? Pernah sepupu aku try nak mohon tapi sampai sekarang tak pernah dapat surat atau borang. Pengerusi JKKKN tidur tak membantu langsung rakyat nak minta bantuan kerajaan Selangor. Yang diberi hanyalah kepada kroni masing-masing. Salah rakyat Selangor ke?

*Memberi bantuan dan biasiswa pelajaran untuk anak Selangor. Yang ini sudah terang lagi bersuluh yang dalam manifesto, janji pakatan sebelum menang kerajaan Selangor mereka akan beri biasiswa kepada anak Selangor. Tapi sampai sekarang terus senyap. Salah rakyat Selangor ke?

Janji memang senang tapi nak tepati tu hanya kerajaan BN yang mampu tunaikan. Nak beri air percuma pun pilih bulu. Elaun khas ibu tunggal yang layak? Mana elaun-elaun itu semua pergi? Habis dibelanja untuk dana pilihanraya atau masuk poket DAP dan kroni pakatan?



Punya la jahil, Cina PR tak tahu maksud perkataan `shou' pada baju `Tang' @NajibRazak?

Posted: 05 Feb 2013 04:00 PM PST




Baju tradisional Cina yang dipakai PM dikenali sebagai Baju "Tang" 

LAPORAN THE CHINA PRESS , HALAMAN A9 lead, 4 Feb 2013

1. Pakar kebudayaan Cina Encik Lee Yung Chew menegaskan, memang benar baju (merah) tradisional Cina yang dipakai oleh PM  itu mengandungi kata "SHOU" (bermakna "hidup/hayat") tetapi kata itu tidaklah membawa maksud negatif. Sebaliknya kata itu membawa manka "panjang hayat/panjang umur", dan baju (yang mengandungi kata) seumpama itu boleh dipakai oleh sesiapa saja.

2. "Sesiapa pun boleh memakai baju SHOU itu yang membawa maksud "panjang hayat"; bukanlah terbatas untuk dipakaikan kpd orang yang sudah mati saja."

3. Beliau membuat penjelasan demikian ketika ditanya  The China Press mengenai pandangan sesetengah pembaca lewat laman web sosial....

4. Encik berkata, umumnya baju SHOU untuk orang mati bewarna coklat; bukan baju merah seperti yang dipakai PM.
5. Menurut beliau, orang mati sekalipun dulu tidak memakai baju Tang bewarna coklat itu; mereka memakai baju "Han". Hanya dalam 30 tahun kebelakangan ini orang Cina memakaikan baju Tang bewarna coklat kepada si mati....

6. Beliau kemudian menjelaskan, baju2 yang berhuruf SHOU (dan bewarna coklat)  boleh dipakai oleh orang yang masih hidup, dgn syarat mereka hendaklah berusia 60 tahun (umur kiraan Cina; umur sekarang 59 tahun) ke atas.

[Gambar] Rakyat Pulau Pinang enjoy Psy Gangnam Style, Pas Kedah enjoy #KPopPas #PRhipokrit

Posted: 04 Feb 2013 10:30 PM PST




GAMBAR : K-Pop PAS mengalahkan K-Pop Bertam Nite PKR.."kalau Syaitan nak Bantu pun Kita Terima..". Kata Nik Aziz

Fulamak kepimpinan Pakatan Pembangkang semakin nak PRU semakin kantoi satu persatu kemunafikan mereka...sebelum aku menulis panjang...aku nak korang layan dulu...ini negeri lebai PAS yang punya...kikikiki

K-POP PAS



K-POP PKR BERTAM NITE


Gambar kangkang baik punya tu diperolehi daripada sahabat blogger Medan Tempur Kedah yang berjaya menelanjangkan puak Sesat PAS yang tak habis-habis mengatakan dia sahaja yang mulia. 

Inilah balasan dunia bila kita riak sangat kononnya kita sahaja yang baik..malah membodohkan pihak lain sesuka hati...

Bila nak PRU jer timbul alasan Kerajaan Pusat Pimpinan BN tak bagi kebenaran nak lakasanakan HUDUD...itu je alasan yang buatkan aku bosan mendengar...memang nak muntahlah...cuba korang fikir dengan kepala hotak korang yang simple taraf tadika...perhimpunan BERSIH 2.0 terang-terang ditegah oleh kerajaan PUSATkan..tapi mereka laksanakan juga sebabnya mereka fikir ini adalah kebebasan dan hak rakyat untuk bersuara dan berhimpun..ok fine...Kerajaan Pusat larang BERSIH 2.0 mereka tentang habis-habisan...

So aku cabar puak-puak pembangkang lawanlah keputusan kerajaan Pusat yang kononnya melarang laksanakan HUDUD..buatlah..apsal tak buat macam BERSIH 2.0...bila larang BERSIH 2.0 buat juga..tapi bila bab AGAMA HUKUM HUDUD tak nak pula lawan..tapi habis heboh kata Kerajaan Pusat pimpinan BN SESAT dan KAFIR...

Apa ni..What The Fuck Takebeer PAS!!!

Ikuti kupasan menarik Medan Tempur Kedah di bawah ini tentang K-POP KANGKANG !!!

1) PART 1
2) PART 2
3) PART 3
4) PART 4

PKR harus akui bahawa K-POP versi PAS lagi hangat dari biasa...gua cabar..p lah tarik lesen..ada brani ka???kikiki..kata nak membangun bersama ISLAM...betul kata Nik Aziz...kalau Syaitan nak Bantu pun Kita Terima...




-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...