PAPA GOMO

PAPA GOMO


CEREKARAMA - Untold Story Di Sebalik Kisah Najib Razak & Anwar Ibrahim Jumpa Pemimpin Hamas

Posted: 04 Feb 2013 11:00 PM PST


Amaran keras oleh Pork Nik dan Kerajaan Hudud DAP. Cerita seram ini tidak ada kena mengena dengan Asmin Ali mahupun rafizi Gay. Harap jangan salah faham!!!

Pada suatu hari disebuah rumah di Segambut. Si isteri dan si suami bersama anak mereka sedang menyaksikan berita TV3 Buletin Utama jam 8 malam.


"Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia yang pertama untuk menjejakkan kaki di bumi Palestin dalam rangka lawatan kemanusiaan ke Gaza, Selasa, hari ini. Beliau tiba pada jam 10.40 pagi (4.40 petang waktu Malaysia) di sempadan Palestin berhampiran Rafah.

Najib turut menerima kunjungan hormat Perdana Menteri Kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh, di kawasan lintasan sempadan. Lagu kebangsaan 'Negaraku', dan lagu kebangsaan Palestin telah dimainkan sewaktu pertemuan kedua-dua pemimpin itu.Turut sama dalam rombongan Perdana Menteri ke Gaza adalah isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor dan beberapa pimpinan kerajaan yang lain."


Wan Azizah : Bang! Tengok tu, si Najib dengan Rosmah pergi Gaza jumpa PM Hamas. Abang tak rasa apa apa ke? Jah malu lah bang, malu sebab Rosmah dah sampai sana. Jah ni macam mana?

Anwar Ibrahim : Cis! Bangsat punya Najib Altantuya, penat penat Abang sokong Israel dia senang senang jumpa dan sokong Hamas. Abang tengah bengang ni Jah, bengang dengan Najib ni dah lama dah ni abang dendam.

Nurul Izzah : Papa! Izzah pun tak puas hati bila tengok Najib dan Rosmah keluar TV pergi Gaza jumpa Hamas. Papa must do something pasal ni! Izzah tak nak keluarga kita disoal rakyat terutama Nik Aziz PAS tu kenapa Papa tak jumpa Hamas.

Wan Azizah : Betul tu Bang, Jah sokong apa kata Nurul tu. Abang kena buat sesuatu untuk saingi Najib tu. Jah geram sangat dengan Rosmah ni.

Anwar Ibrahim : Papa akan jumpa Hamas minggu hadapan, kita jumpa pimpinan Hamas. Jah dan Nurul jangan risau Papa akan aturkan pertemuan kita jumpa pemimpin Hamas.

Wan Azizah : Fuh, lega bila Abang cakap macam tu. Jah nak buktikan yang Jah jugak boleh buat apa yang Rosmah tu buat. ( Sambil melompat kegembiraan)

Selesai keluarga tersebut menyaksikan berita itu maka si Ayah beredar masuk ke bilik bacaan nya untuk mengatur pertemuan dengan pemimpin Hamas. Habis di selak buku talifon yang ada dipejabat untuk mencari kenalan pimpinan Hamas nya dan akhirnya beliau terjumpa juga no talifon orang yang boleh dipercayai bagi mengatur pertemuan beliau dan pimpinan Hamas.

Anwar Ibrahim : Hello?

Mokhtar : Hello, Pasword Please.

Anwar Ibrahim : "MOKHTAR"

Mokhtar : Ye saya Datuk Seri, ada apa saya boleh bantu?

Anwar Ibrahim : Kau tolong aku cari mana mana Pak Arab kat area Bukit Bintang tu seorang dua.

Mokhtar : Beres Boss. Boss nak yang macam mana?

Anwar Ibrahim : Pak Arab stail gemuk pendek yang ada iras iras Asia barat.

Mokhtar : Ok Boss saya cari. Boss nak buat apa?

Anwar Ibrahim : Kau jumpa Pak Arab tu kau heret dia datang program aku minggu depan. Lain lain aku persiapkan, yang tu kau jangan risau. Kau dapat je Pak Arab tu kau maklum pada Sam Ketot, dia akan aturkan semua tu.

Mokhtar : Baik Boss, berita faham.

Selesai membuat panggilan talifon si Ayah mula merencana plan untuk menandingi apa yang perdana Menteri Malaysia lakukan di Gaza. Dalam kepada si Ayah ligat berfirkir.

Anwar Ibrahim: " Em, Najib jumpa di Gaza. Aku nak ke Gaza ke? Kalau aku sampai Gaza jumpa Hamas mana rejim Zionis nak bagi aku Fund? Ni nak dekat pilihanraya duit tak masuk pulak nanti. Arghhh aku buat di Tropicana je lah. Ambik gambar posing sana sikit sini sikit dengan Pak Arab yang Mokhtar bawak tu lepas tu aku suruh si Jambu aku si Milo Suam sebarkan gambar tu".


Maka pada 1 Febuari 2013 berlangsung lah satu majlis di Ibu Pejabat PKR yang mana si Ayah dan si Mak kepada Nurul Izzah hadir. Turut bersama sama dengan mereka Pak Arab yang Mokhtar kutip di Bukit Bintang serta beberapa pimpinan parti politik PKR.

Majlis yang berlangsung itu kemudiannya di sebarkan lah oleh jentera media baru si Ayah melalui Blogger Jambunya Milo Suam. Maka hari itu kecoh lah disana sini akan berita pertemuan si Ayah Ketua Umum Pakatan Rakyat dan isterinya Wan Azizah Presiden PKR bersama pimpinan Hamas.

Kata si Ayah, si Ibu dan si Anak didalam hati.

Anwar Ibrahim : Ha Ha Ha, Bodoh betul si sepat kering Jijah ni. Nak sangat jumpa Pak Arab Hamas nak ambik ni Pak Arab Bukit Bintang.

Wan Azizah : Padan muka kau Rosmah, Aku pun boleh jumpa pemimpin Hamas lah. Ingat kau sorang je boleh jumpa? Makan asap lah kau Rosmah.

Nurul Izzah : Papa Hebat! Patutle kote Papa bengkok.

Itulah cerita yang Gomo diberitahu oleh seorang rakan berhubung apa yang dilakukan Anwar Ibrahim tempoh hari bagi menandingi kehebatan Najib Razak yang pergi ke Gaza. Apa sekalipun tukang atur yang membawa Pak Arab iaitu si Mokhtar merupakan orang penting dalam plot ini yang mana Sam Ketot juga turut memainkan peranan yang penting dengan menyediakan kelengkapan agar si Pak Arab tadi berjaya melakonkan watak pemimpin Hamas.




Anwar Ibrahim cuba nak menandingi apa yang Najib Razak lakukan tetapi tidak mampu kerana beliau hanya  mengaburi mata rakyat dengan membawa Pak Arab yang entah dari mana. Malah ianya hanya berjumpa di pejabat PKR di Tropicana yang langsung tidak menjejakkan kaki ke bumi Gaza.



Gomo harap anda semua terhibur dengan cerekarama ini. Apa sekalipun yang pasti Keberanian Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor serta delegasi pimpinan Malaysia yang lain yang ke Gaza tempoh hari merupakan satu tindakan yang berani dan wajar dipuji.

Psssttt.... Jah adalah Wan Azizah. Wan Azizah adalah Sepat Kering. Hua Hua Hua

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.




-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...