PAPA GOMO

PAPA GOMO


Anwar Ibrahim Perlekeh Kunjungan Najib Razak Ke Gaza

Posted: 22 Jan 2013 06:00 PM PST




Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia yang pertama untuk menjejakkan kaki di bumi Palestin dalam rangka lawatan kemanusiaan ke Gaza, Selasa, hari ini.Beliau tiba pada jam 10.40 pagi (4.40 petang waktu Malaysia) di sempadan Palestin berhampiran Rafah.

Najib turut menerima kunjungan hormat Perdana Menteri Kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh, di kawasan lintasan sempadan. Lagu kebangsaan 'Negaraku', dan lagu kebangsaan Palestin telah dimainkan sewaktu pertemuan kedua-dua pemimpin itu. Read More....



Bangga nya Papa Gomo kerana memiliki seorang Perdana Menteri yang begitu berani untuk menyatukan umat Islam yang berada di Gaza Palestine. Tahniah Dato Sri Najib Razak yang begitu optimis dalam membantu menyatukan rakyat Palestine antara Fatah dan juga Hamas.

Tidak mahu Gomo mengulas lanjut namun kita sebagai rakyat Malaysia pastinya boleh memikirkan apa yang tersirat dan tersurat lawatan PM Najib Razak ke Gaza.



Bukanlah level Anwar Ibrahim untuk ke Gaza kerana setahu Gomo si Al Juburi ni hanya suka untuk ke negara proksi nya sahaja. Untuk Gaza boleh jalanlah kata Nuar Berahim. Kalau Amerika laju je si Nuar Berahim ni pi sana. Al Maklum kawan ZIONIS dia kan ramai.

Psssttt..... Anwar Ibrahim berani pi GAZA? Ptuih

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


Pimpinan DAP Songlap Wang Dana Mangsa Perang Sri Lanka

Posted: 22 Jan 2013 06:25 AM PST





 
Setiausaha DAP, Lim Guan Eng didesak supaya menjelaskan secara terbuka status Dana Mangsa Perang di Sri Lanka yang berjumlah RM73,960.40 yang dikutip pada 2009 oleh parti itu.Bekas Pengerusi DAP Taman Sri Sungai Pelek, Tan Tuan Tat berkata sehingga kini Lim Guang Eng masih lagi gagal menjelaskan dana Mangsa Perang Sri Lanka yang dikutip ketika parti itu mengadakan kutipan derma kepada orang ramai. Read More....

Nah sekarang ni DAP nak jawap atau tidak tentang wang yang nampaknya telah hilang disonglap mereka yang berkedudukan dalam parti tersebut. Mana Lim Guan Eng nak lari pulak kali ni?

Nizar PAS bekas MB Perak yang dok tabur cerita fitnah tentang duit pampasan perang Jepun taknak bangkitkan ke isu duit tabung perang Sri Lanka ni? Kalau hari tu beriya iya sampai kena penampor Jepun takkan lah yang DAP ni tak nak bersuara?

Psssttt.... DAP parti anak beranak, Dinasti Lim BABI

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.



PANAS - Lebuhraya Percuma Tampa Tol Kerajaan PAS Perbodohkan Rakyat Kelantan

Posted: 21 Jan 2013 11:00 PM PST


Amenoworld?
Cun siot...

Menarik dan tertarik apa yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Kamal Saidin penceramah bebas yang juga merupakan penasihat Agama kepada Menteri Besar Terengganu semalam sewaktu program MYKMU bersama para Blogger dan Media.

Jom layan video dibawah ini sampai habis:




Tepat, padat dan benar itulah yang Gomo boleh katakan tentang apa yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Kamal Saidin sepertimana yang beliau nyatakan dalam video diatas. banyak sebenarnya yang kita rakyat boleh fikir tentang apa yang dilakukan oleh gerombolan Pakatan PAS,DAP dan PKR dalam menipu rakyat Malaysia namun untuk artikel ini Gomo tertarik dengan kata ustaz Saidin yang menyentuh isu "Lebuhraya Percuma Kelantan" yang dijanjikan kerajaan PAS tampa TOL.


Gambar diatas merupakan keratas akhbar yang cukup menarik pembaca terutamanya rakyat Kelantan terpengaruh dengan tajuk nya "Lebuh Raya Percuma" dan didalam keratan akhbar itu juga jelas menyatakan bahawa kerajaan PAS Kelantan akan membiayai sepenuhnya lebuhraya tersebut dengan nilai RM 1.9 Bilion.

Sememangnya menjadi tanggungjawap kerajaan yang mentadbir sesebuah negeri dalam membina infrastruktur buat rakyat dibawah pentadbiran mereka. Bukan sahaja di Kelantan malah negeri negeri lain juga begitu. Kerajaan sememangnya perlu menjalankan tanggungjawap mereka apabila sudah diberi kuasa undi oleh rakyat.

Namun apa yang sebenarnya kerajaan PAS Kelantan lakukan adalah MENIPU sepanjang masa. Kerajaan PAS yang sudah mentadbir Kelantan selama 22 tahun terus terusan menipu para pengundi Kelantan dengan bermacam macam janji palsu sehinggalah ke hari ini.

Gomo tidak mahu ambil contoh penipuan lain yang dilakukan kerajaan PAS Kelantan tetapi Gomo hanya nak tumpukan tentang janji PAS Kelantan tentang Lebuhraya percuma ini sahaja.

Selang seminggu selepas Hussam Musang Kaki Songlap wang rakyat Kelantan mengumumkan Lebuhraya Percuma tampa Tol maka keluarlah pula risalah dan banner baneer diseluruh negeri Kelantan tentang pembinaan Lebuhraya percuma itu. Gimik seperti biasa yang PAS buat bagi menunjukkan kerajaan PAS Kelantan peka dan perihatin dengan masaalah rakyat.


Banner diatas merupakan satu pekara jelas yang rakyat perlu faham dengan bijak terutamanya rakyat Kelantan. Banner yang mana meminta agar setiap rakyat Kelantan menyumbangkang wang bagi membina lebuhraya yang PAS katakan percuma itu.

Berbalik kepada apa yang Ustaz Mohd Kamal Saidin katakan dalam video tadi bahawa "Kerajaan PAS Kelantan belum lagi bina lebuhraya sudah kutip Tol" dan sememangnya itulah yang paling tepat kerana kutipan wang telah dijalankan terlebih dahulu berbanding tol yang hendak dibina oleh kerajaan PAS Kelantan.

Selepas 2 minggu pengumuman oleh Hussam Musang tentang lebuhraya percuma tampa tol maka digimikkan lagi dnegan program KERONI KERONInya dengan sumbangan derma sepertimana yang dipaparkan dalam gambar diatas.

 

Gimik yang biasa dilakukan oleh kerajaan PAS Kelantan untuk memperdaya rakyat Kelantan bahawa sudah ramai orang menderma kepada pembinaan lebuhraya percuma tampa Tol itu. Gomo turut difahamkan rakyat diminta untuk menyumbangkan RM 50 seorang bagi menyegerakan pembinaan lebuhraya tersebut.

Bagi rakyat yang terpedaya maka berebutlah menyumbang kepada kerajaan PAS Kelantan sampaikan ada yang fikir bahawa sumbangan tersebut pastinya akan ke SYORGA. Al maklum mereka yang terpedaya ini mudah ditipu dengan ayat kerajaan PAS Kelantan "Sumbangan Derma dan WAKAF". Dek kerana WAKAF maka para penderma yang ada kais pagi makan pagi ni beratur untuk menderma sedangkan hakikatnya mereka lupa kenyataan kerajaan PAS Kelantan bahawa Lebuhraya Percuma tersebut akan ditanggung oleh kerajaan PAS kelantan SEPENUHNYA.

Pihak pembangkang sering menyatakan kerajaan pusat kejam dan menindas rakyat malah dalam pembinaan lebuhraya yang ada hari ini semuanya dikecam oleh pihak pembangkang seolah olah kerajaan pusat "Muntahkedarah wang Rakyat".

 Keroni Keroni sumbang RM 1 juta
bukan untuk rakyat tetapi untuk pimpinan kerajaan
PAS Kelantan.

Hakikatnya kerajaan pusat tahu kepentingan rakyat dan sebab itu kita dapat lihat apabila pembinaan lebuhraya dijalankan tidak ada kutipan wang yang diminta oleh kerajaan kepada rakyat sebaliknya pembinaan lebuhraya dibuat terlebih dahulu. Apabila siap lebuhraya itu barulah pihak konsesi menetapkan bayaran tol kepada pengguna jalanraya dan ianya juga dibawa dalam perbincangan dengan pihak kerajaan pusat bagi menentukan harga tol yang munasabah untuk rakyat membayarnya.

Siapa yang menggunakan Tol maka merekalah yang akan membayarnya. Jika kita tidak guna tol maka tidak perlu bayar dan pekara ini bukan sahaja berlaku di Malaysia malah serata dunia turut berlaku.

  
Rakyat perlu diberikan bantuan bukannya rakyat yang
berikan bantuan keewangan buat pentadbir seperti di Kelantan

Hanya di Kelantan sahaja setakat ini pembinaan lebuhraya dikutip Tol dahulu sebelum lebuhraya dibina. Satu pekara yang benar benar memerah keringat rakyat Kelantan. Gomo harap para pengundi Kelantan fikir dengan bijak janji Kerajaan PAS Kelantan dalam pekara ini. Dan minta anda semua nilai janji kerajaan PAS Kelantan dan janji Barisan Nasional di Kelantan.

Pengundi Kelantan patut menilai janji Dato Sri Najib Tun Razak dengan menjanjikan 7 projek dalam Manifesto untuk rakyat Kelantan KLIK DISINI.

Psssttt.... Plan lulus, PAS tebang Balak, Balak dijual, Masing masing pimpinan PAS dapat habuan, Lebuhraya tak siap, Rakyat Kelantan gigit jari. Fikirkan....


Undi PKR Bawa Kehancuran Negara 
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam 
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa 
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...