BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


EKSKLUSIF !!! SAH !!! @NAJIBRAZAK MEMANG LAYAK JADI PERDANA MENTERI !!!

Posted: 29 Jan 2013 07:30 AM PST


KENAPA SAYA KATA DATUK SERI NAJIB LAYAK MENJADI PERDANA MENTERI ???

CUBA ANDA LIHAT GAMBAR DI ATAS !!!

ANWAR IBRAHIM PEGANG JAWATAN APA SELAMA INI ???

ADA KER ANWAR IBRAHIM BERMULA DARI BAWAH ???

RENUNG-RENUNGKAN 

HOT NEWS !!! PUNCA AMERIKA DAN BRITAIN MEMBENCI PADA TUN MAHATHIR DAN PENIPUAN ANWAR IBRAHIM TERBONGKAR !!!

Posted: 29 Jan 2013 04:00 AM PST


Kalau dengar cerita Anwar Ibrahim,sememangnya,dia seorang sahajalah yang berani,yang pandai,yang hebat,yang bijaksana dan sebagainya.Namun sehingga ke hari ini,yang terbukti,dia hanyalah seorang penipu dan pelakon yang sangat hebat.Walaupun telah dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Selangor bergaji seringgit,Anwar Ibrahim hanya pandai menggunakan kedudukannya itu untuk menyamun duit rakyat Selangor bagi tujuan dia berfoya-foya di luar negara tanpa satu sen pun dikembalikan kepada rakyat Selangor yang ternanti-nanti fungsi jawatan Penasihat Ekonomi Selangor itu.Pernahkah anda mendengar langkah-langkah berani yang diambil oleh Anwar Ibrahim untuk membuktikan bahawa dia adalah seorang pemegang tanggungjawab ekonomi Malaysia selain daripada skandal memalukan apabila dia cuba menyerahkan ekonomi dan sistem perbankan negara ini kepada IMF dan apabila rancangannya tidak berjaya,dia menyalahkan Dr. Mahathir atas kejatuhan ekonomi dan kewangan Malaysia,walaupun satu dunia tahu,kejatuhan tersebut adalah disebabkan oleh serangan pasukan penyangak matawang, George Soros dan akhirnya terbukti George Soros bekerjasama dengan Anwar Ibrahim,terutama menerusi bantuan yang diberikan oleh George Soros kepada PKR dan NGO-NGO pro Anwar Ibrahim untuk menggulingkan Kerajaan Barisan Nasional selepas PRU12 menerusi demonstrasi dan kempen hasutan kebencian serta permusuhan agama.

Tentu ramai yang ingin tahu,mengapa Dr. Mahathir begitu dibenci oleh Barat dan Yahudi sedangkan dia bukanlah seorang pejuang bersenjata atau pengebom berani mati mahupun pemimpin yang kerap kali melaungkan jihad berdarah dan menjanjikan syurga kepada para pendengar serta pemercaya mereka ??? Berikut adalah secebis daripada punca mengapa Dr. Mahathir dibenci oleh Kapitalis Barat walaupun Dr. Mahathir tidak pernah membangga-banggakan dirinya dengan tindakannya itu.Malah dia tidak menjadikan peristiwa-peristiwa tersebut sebagai pembuktian jasanya kepada negara,walaupun tindakannya itu memberikan anjakan besar kepada rakyat negara ini. Agak malang kerana jasa-jasa besarnya itu mulai dilupakan oleh generasi baru kerana keasyikan mereka mendengar temberang Anwar Ibrahim dan konco-konconya.Tahukah anda orang yang paling benci dengan Mahathir bin Mohamad dari kalangan pemimpin Barat adalah Margaret Thatcher,bekas Perdana Menteri Britain yang telah dimalukan oleh Dr. Mahathir selepas kebongkakan Wanita Besi itu ditundukkan dengan cara yang sangat mudah.


Komuniti ekonomi dunia masih ingat lagi dengan 'SERANGAN SUBUH" atau 'DAWNING RAID' yang berlaku pada 7 September 1981,beberapa bulan selepas Mahathir menjawat jawatan selaku Perdana Menteri Malaysia.Mahathir telah mengatur satu rancangan yang paling genius dan tidak disangka-sangka oleh kaum Barat yang menyangkakan Melayu adalah satu kaum yang hebat berfikir dan mengatur strategi.Tanpa diketahui oleh sesiapa pun,Mahathir telah mengutuskan empat orang anak Melayu,antaranya ialah Tengku Razaleigh Hamzah dan Ghafar Baba.Sebelum itu,pada April 1981,Mahathir telah melancarkan Amanah Saham Nasional di bawah Permodalan Nasional Berhad. Dana daripada ASN dikatakan telah digunakan sebagai modal untuk 'DAWNING RAID' itu dan menariknya,tindakan yang diatur rapi oleh Dr. Mahathir,TIDAK DIKETAHUI LANGSUNG oleh Lim Kit Siang yang merupakan Ketua Pembangkang Malaysia pada ketika itu.Dr. Mahathir secara peribadi telah mengarahkan agar kajian dilakukan secara terperinci ke atas undang-undang pelaburan Britain.Mahathir sebelum itu,telah melahirkan perasaan tidak puas hati apabila Britain masih lagi menguasai lebih 200,000 ekar tanah di seluruh Malaysia menerusi tiga buah syarikat perladangan utama, Sime Darby,Guthrie dan Golden Hope Plantations.

Perancangan yang teliti selama setahun selepas percubaan pertama, gagal,membuahkan hasil yang amat lumayan. PNB berjaya menguasai Guthrie Corporation PLC pada 8 September.Kerajaan yang mempunyai sebahagian saham dalam Sime Darby,berjaya menguasai sepenuhnya syarikat tersebut menerusi pembelian mengejut pada 7 September.Tun Mahathir mendapat bantuan teknikal yang baik daripada Gabenor Bank Negara pada waktu,Tun Ismail Ali yang telah menerangkan tentang 'SERANGAN SUBUH' yang mengejutkan komuniti ekonomi dunia itu.Beberapa pihak lain turut menyumbang tenaga dan buah fikiran,termasuklah Rothchild Mercant Bank yang merupakan penasihat PNB dan Sime Darby.Diringkaskan cerita,Guthrie, Sime Darby dan Golden Hope berjaya kembali ke tangan anak Malaysia menerusi pembelian senyap oleh Malaysia ke atas sahan British di London Stock Exchange pada waktu subuh tanpa disedari oleh sesiapa pun.


Sekalipun sebahagian daripada dana yang digunakan untuk tujuan tersebut datangnya daripada PNB (ASN), namun pulangan yang sangat lumayan telah diperolehi iaitu RM36 bilion.Jumlah aset ketiga-tiga syarikat perladangan British itu di seluruh dunia, jauh mengatasi modal yang digunakan oleh Tun Dr. Mahathir untuk tujuan pengambilalihan.Banyak pihak yang melihat,Guthrie telah berjaya diperolehi SECARA PERCUMA menerusi kebijaksanaan dan kehebatan Mahathir merangka strategi.Margaret Thatcher hanya mengetahui kehilangan tiga buah syarikat perladangan itu,seminggu kemudian.Tiada apa-apa lagi yang dapat dilakukan oleh Margaret Thatcher yang kemudiannya menjadikan peristiwa tersebut sebagai dendam peribadinya terhadap Dr. Mahathir dan Malaysia.Undang-undang pelaburan baru telah digubal di Britain untuk mengekang sebarang cubaan mirip 'SERANGAN SUBUH'.

Pengajaran yang amat mahal telah diperolehi oleh bekas Perdana Menteri Britain yang sebelum itu begitu bongkak menolak tawaran Malaysia membeli aset-aset Guthrie di Malaysia, apabila tidak satu ekar pun tanah yang tinggal milik ketiga-tiga syarikat tersebut di seluruh dunia, berjaya dimiliki oleh Malaysia. Pengambilalihan tersebut dilakukan secara sah menurut undang-undang meskipun Britain membantah keras. Akhbar-akhbar di seluru dunia pada masa itu menjadikan pengambilalihan itu sebagai berita utama mereka dengan tajuk, 'SERBUAN MENYINGSING SUBUH' dan 'SERANGAN MALAYSIA KE ATAS KOTA LONDON' yang memperincikan kejayaan Dr. Mahathir dan Malaysia. Kejayaan merampas semula Guthrie,Sime Darby dan Golden Hope,kemudiannya disusuli pula kejayaan Mahathir mengambilalih Carcosa Seri Negara yang telah diserahkan oleh Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj kepada British.Semuanya bermula pada 11 September 1982 apabila wakil Wanita UMNO,Rahmah Osman menyuarakan dalam Perhimpunan Agung UMNO Ke-33.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA 

RENUNG-RENUNGKAN 

HOT NEWS !!! SAM KETOT RONDA MELAKA DENGAN WARGA ASING UNTUK JATUHKAN KERAJAAN ??? BIAR BETUL ???

Posted: 29 Jan 2013 12:30 AM PST


Penglibatan pihak asing dalam menyokong usaha pembangkang menawan negara dalam PRU akan datang tidak dapat dinafikan lagi.Mereka bukan sahaja menyumbang dari segi kewangan malah turut menyumbang dari segi idea dan kepakaran-kepakaran yang mereka ada termasuk mengadakan latihan kepada jentera-jentera pembangkang terutamanya PKR dan DAP.Seperti yang kita semua sedia maklum pihak-pihak asing yang tidak menyukai pemerintah Malaysia sekarang banyak berada di negara jiran selatan tanah air kita.sumber dari SEL13.COM Mengatakan Dua malam lepas (Sabtu malam Ahad) seorang pemimpin PKR,Shamsul Iskandar Mat Akin dikesan berada dalam sebuah kereta Singapura jenis honda yang berwarna hitam bersama pemandu berbangsa cina dan dua lekaki lain meronda beberapa tempat di Melaka.Yang terakhir mereka dikesan berada di sekitar Duyong jam 1 pagi.Untuk tujuan apa Shamsul melawat beberapa tempat di malam hari bersama pihak asing ???

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! USTAZ AZHAR IDRUS RENDAH ILMU AGAMA DAN LAYAK JADI PESERTA MAHARAJALAWAK ??? NAK TAHU KENAPA ??? WAJIB BACA !!!

Posted: 28 Jan 2013 09:00 PM PST


Ketaksuban pengikut PAS terhadap Azhar Idrus adalah berlandaskan kepada ilmu yang cetek dan lawak jenaka ala-ala maharaja lawak.Jalan mudah yang mereka pilih adalah kerana pegangan yang rapuh dan akidah yang terpesong akibat dari fitnah dan ajaran songsang oleh para pemimpin PAS.Umum telah ketahui bahawa AMANAT HADI AWANG telah membawa kehancuran terhadap akidah dan perpaduan umat Islam Di Malaysia.Peristiwa MAMALI adalah bukti nyata akibat dari amanat Hadi Awang maka wujudlah kaum pelampau yang telah bertindak ganas KONONNYA atas nama jihad sedangkan pegangan itu adalah sesat akidahnya.

Kematian mereka yang sia-sia telah diburukkan lagi dengan mayat-mayat tersebut tidak diuruskan secara Islam apabila tidah dimandikan dan di sembahyangkan dan kubur mereka di siram dengan minyak Attar untuk memesongkan akidah umat Islam atas dasar kononnya Syahid.Siapakah yang wajib jawab diakhirat kelak di atas kesesatan yang ditabur pada umat Islam ini.Haji Hadi,para pemimpin PAS dan mereka yang bersubahat wajib menanggung segala kesesatan ini.Makanya PAS membawa satu lagi ikon yang menyesatkan umat Islam iaitu Azhar Bin Idrus yang amat cetek dan rendah ilmu Islamnya namun diangkat dan dijulang oleh penganut PAS.Mereka meletakkan Islam sebagai hiburan lawak jenaka yang amat melalaikan dengan secara halus ajaran Islam cuba disesatkan lagi oleh parti PAS ini.



*Ustaz Azhar Idrus kata Kristian bertuhankan Allah.Siapa tok guru kepada Azhar Idrus ni ???

ini kata aakj ; Patutlah azhar derus suka menyanyi gaya kristian..suka buat amalan serupa yahudi..perghhhh boddo mung zahar KAH KAH K-POP YAHUDI !!!


AZHAR ANGGAP MENYANYI TU SUNNAH DALAM DAKWAH ? wOOO BACA SINI


Manakala Sanggah Tok Janggut pula mendedahkan asal-usul Azah Idrus : NAMA Azhar Idrus tiba-tiba menjadi sebutan dan beliau sering diundang untuk memberikan tazkirah ataupun ceramah agama di seluruh surau dan masjid di seluruh Negara dan beliau juga dilihat seperti menjadi ikon baru kerana dikatakan mampu menarik ribuan pendengar kerana kehebatannya berceramah serta disukai oleh orang muda.Saat ini bila sebut sahaja namanya,berbondong-bondong orang mahu mendengar ceramahnya walaupun ada yang kata ceramah beliau penuh dengan kata-kata nista serta maki hamun terutama sekali terhadap kepimpinan JKKK dan kerajaan nama beliau sering menjadi pilihan JK Masjid ataupun surau dan ceramahnya yang dikasetkan juga dijual secara meluas.Namun persoalan mula timbul apabila beliau menggunakan pendekatan maki hamun dan cercaan dalam setiap ceramahnya siapakah beliau sebenarnya ???Adakah beliau sama seperti Bob Lokman ataupun Azmil Mustapha ??? Ataupun lebih kurang dengan Akhil Hayy ??? Ceramahnya dimaku hamun semua orang baik pemimpin PAS maupun UMNO.Ada yang sudah mula panggilnya ustaz mereng.semua orang tidak betul cuma dia sahaja yang betul.Saya sendiri tidak pernah mendengar ceramahnya walaupun ada yang kata boleh didengar melalui you tube kerana tidak tahu siapa Azha Idrus ini sebenarnya.

Kalau mahu ketawa baik tonton Maharaja Lawak dan kalau mahu menuntu ilmu mestilah mencari guru yang pandai tapi ada yang beritahu ceramah beliau ini penuh dengan maki hamun tidak kira dalam masjid ataupun surau dan beliau pandai membuatkan orang ketawa.Azhar Idrus anak kelahiran Kg Ladang,Terengganu ini menghilang diri cukup lama dan setelah balik ke negeri asal,beliau mula menyusup masuk ke majlis-majlis tahlil untuk menyampaikan tazkirah awalnya dan mengenakan bayaran tertentu.Dalam soal pandangan politik beliau cukup bijak kerana tidak menyertai mana-mana parti politik terutamanya PAS walaupun setiap ceramahnya beliau sering memetik pandangan Hadi Awang kerana beliau tahu,berada dalam PAS sukar untuk beliau mencari wang dan terpaksa menyumbang kepada parti itu.Sebab itulah barangkali beliau maki hamun pemimpin PAS atau UMNO supaya memudahkannya untuk beliau cari makan dengan hasil ceramah maki hamunnya. Penduduk setempat mula mempersoalkan kredibiliti serta taraf perguruannya hingga melayakan beliau bergelar ustaz.Di mana ustaz ini belajar ilmua agamanya ??? Siapa gurunya dan kalau belajar di Pasenttren,pasentren mana,kalau belajar di pondok,pondok mana dan kalau belajar di universiti,universiti mana yang tiba-tiba sahaja boleh menjadi Ustaz ataupun orang yang arif tentang agama ??? 

Persoalan sebegini mula berlegar dan kalau mengambil kira Hadi Awang idola Ustaz Azhar ini,sekurang-kurangnya Hadi Awang belajar di Al Azhar.Mesir walaupun kemasukannya ikut pintu belakang tapi sekurang-kurangnya pernah jejak kaki di Al Azhar dan semua orang tahu Nik Aziz adalah guru agama di KEMAS dan belajar ilmu agama di India tapi Ustaz Azhar ini belajar dimana hingga beliau dipanggil ustaz hari ini ??? Orang Terengganu tahu dan orang Kampung Ladang tempat lahirnya tahu bahawa Azhar Idrus sebelum ini merupakan seorang pemuzik yang pandai memetik bass gitar serta bermain piono dan organ.Pernah bersama-sama Sallem,penyanyi IKLIM malah beliau juga sebelum ini merupakan seorang jurugambar dan penulis bebas.Sama dan serupa..! Soal Azhar menuntut pengajian Islam dimana,biarlah beliau yang menjawabnya cuma kita menuntut penjelasan dan ingin tahu daripada Ustaz Azhar berkaitan dengan peristiwa jam lebih kurang 1.00 pagi di kawasan Masjid di Jambu Bongkok,Marang,Terengganu ( di Jambu Bongkok ada satu sahaja masjid) dan apa keperluan Azhar dikatakan berada dalam tandas wanita di masjid itu dan dalam masa yang sama turut ada seorang wanita lain didalam tandas tersebut ??? Kelibat Azhar itu disedari oleh penduduk kampung dan memangil beliau keluar dan Azhar dikatakan memberikan alasan untuk mengambil wuduk.Wuduk untuk sembahyang apa pada jam lebih kurang 1.00 pagi itu dan kenapa menggunakan tandas wanita sedangkan tandas lelaki bersebelahan ??? 

Menurut sumber lagi, ketika Azhar berbual dengan penduduk kampung,kelihatan seorang perempuan keluar dari tandas yang sama dan bergerak ke tepi pantai dan katanya perempuan itu dikenalpasti adalah wanita muda dari Dungun,Terengganu ??? Kita tidak menuduh apa-apa cuma mahu penjelasan daripada Azhar Idrus apakah peristiwa sebenarnya ??? Takkan sebagai Ustaz yang cukup dikenali ramai turut melakukan perkara mungkar?Takkan Ustaz yang mendapat bayaran mahal mengambil kesempatan untuk melakukan maksiat ??? Selepas bersoal jawab dengan penduduk kampong,Azhar mengambil keretanya dan terus ke tepai pantai dan selepas jam 3.00 pagi,wanita muda yang keluar dari tandas tadi berjalan kaki untuk mengambil keretanya yang ditinggalkan di masjid,bila ditanya olah penduduk kampong beliau menjawab,cari kawan.Takkan jam 3.00 pagi cari kawan di tepi pantai ??? Ada juga sumber yang memberitahu bahawa hari ini penduduk Jambu Bongkok yang selama ini cukup mengkagumi Azhar Idrus telah menanggalkan gambar-gambar Azhar yang selama ini dikagumi mereka.Mengapa penduduk kampong ini bertindak demikia? Dan kalau kita berkesempatan singgah di masjid itu dan berbual dengan orang kampong nama Azhar bukan lagi menjadi ikon tetapi disebut dengan berbagai-bagai gelaran dan kita peringatkan Azhar Idrus,makin tinggi ilmu agama (kalau ada) makin banyak dugaan Tuhan berikan.Jangan pula makin tebal serban maka begitu juga tebal dosa-dosanya.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA 

RENUNG-RENUNGKAN 

Sent from GMail for iPhone

HOT NEWS !!! MUSLIMAH DAH MASUK GEREJA !!! APA CERITA NI ???

Posted: 28 Jan 2013 06:00 PM PST


APA CERITA NI ???

Persoalannya,bukan dari mana saya dapat pic nie sebaliknya apa tujuan minah-minah bertudung nie kat dalam nie.Dengar Kuliah Nik Aziz atau Mat Sabu ker ??? Adakah nie Perjuangan Nurul Izzah??

Okeylah,anda layan Dulu picture nie,Kalau ada pandangan,sila tinggalkan komen anda.

RENUNG-RENUNGKAN

Sent from GMail for iPhone
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...