tun faisal dot com

tun faisal dot com


[Video] Majlis Fatwa, JAKIM sahkan Nik Abduh sesat?

Posted: 18 Jul 2012 12:11 PM PDT


"Kenapa kita mahu ke Putrajaya ? Allah mengarahkan kita ke Putrajaya, Allah mahukan kita merampas kuasa itu daripada musuh Allah dan musuh kita, inilah perjuangan yang suci"

Kira oklah Nik Abduh ni boleh terima wahyu baru dari Allah swt. Mesti dia ada rekod arahan Allah swt di dalam mana-mana buku atau dalam tape recorder. Mungkin kita boleh tahu tarikh bila arahan ini dibuat dan melalui siapa? Mungkin juga sempena datangnya Ramadhan, malaikat Jibril turun untuk menyampaikan wahyu dan al-kitab baru untuk Nik Abduh.

Anak beranak penipu agama?!

Ulama: Haram sokong DAP dan PKR?

Posted: 18 Jul 2012 11:03 AM PDT






Haram Jatuhkan Kerajaan Islam - Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram


Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi menegaskan adalah haram bagi umat Islam menyokong kumpulan yang berniat atau bertindak mahu menjatuhkan sesebuah kerajaan negara Islam walaupun dalam kepimpinan itu didapati berlaku kesalahan melibatkan hukum syarak.

Kata beliau, ia kerana tindakan menjatuhkan kerajaan negara Islam itu adalah tidak dibenarkan agama, apatah lagi jika umat Islam tersebut mahu menggantikan dengan pemerintahan yang boleh mendatangkan bahaya lebih besar.

Tambah Profesor Jurusan Akidah, Mazhab dan Firaq, Universiti Ummul Qura, Mekah itu, hukum berkenaan jelas berpandukan sebuah hadis sahih yang menyatakan perkara tersebut.

"Hadis itu ialah "sekiranya datang kepada kamu orang yang mahu memecah-belah kesatuan kamu sedangkan ketika itu kamu bersatu, maka hendaklah kamu pancung tengkuknya'' dan daripada hadis itu hukumnya jelas adalah haram menyokong kumpulan yang mahu memecahkan kesatuan yang sedia ada iaitu kerajaan Islam," katanya.




-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...