PISAU.NET

PISAU.NET


Alim Saja Tak Cukup -UFB

Posted: 23 Jul 2012 01:30 AM PDT

Patutlah sebelum ini apabila Presiden khawarij PAS dicadangkan namanya untuk menjadi PM awal awal lagi beliau menolak..

Pisau kata " Nik Aziz ...20 tahun jadi MB..Kelantan semakin maju kan?"

Guan Eng Akui Beliau Broker Tanah Terbaik,Tanah PPR Di Jual Raih Untung Besar.

Posted: 22 Jul 2012 11:00 PM PDT

Genap sebulan selepas Malaysia Book of record secara rasmi mengumumkan Setiausaha Agong DAP memerangkap Ketua Menteri Pulau Pinang menjadi Broker Tanah Terbaik sejak 2008.

Kedudukan Lim Guan Eng sukar digugat oleh mana mana pemimpin politik Pulau Pinang apabila pencapaian paling besar menjual tanah Bayan Mutiara dibawah dari harga pasaran. Dengan menggunakan ke pandaian bertaichi dan juga ilmu akauntan hasilnya Ivory Sdn Bhd beroleh keuntungan sebanyak 10billion.

Menurut jurucakap Malaysia Book Record salah satu faktor Lim Guan Eng memperolehi mata terbanyak pada tahun ini apabila beliau berjaya membuat silap mata dengan menjual tapak masjid dan juga tapak sekolah yang telah pun digazetkan diatas tanah Bayan Mutiara.

Hasilnya tanah tapak masjid dan sekolah yang bernilai lebih 300 juta menurut Ivory hanya akan membina sekolah dan masjid berdasarkan mengikut keperluan sahaja.Jika tidak mendapat persetujuan daripada pihak lembaga pengarah dan juga pembeli maka masjid tidak akan dibina.
Tanah fasa 2 yang digazetkan untuk membina rumah orang miskin oleh kerajaan BN di Taman Manggis juga berjaya dijual oleh Lim Guan Eng. Tanah tersebut telah dijual untuk membina bangunan 30 tingkat.Fasa 1 kerajaan BN berjaya membina rumah untuk rakyat miskin.


Apa yang menariknya sebelum ini disangka tanah tersebut dijual untuk membina hospital sebaliknya untuk membina bangunan setinggi 30 tingkat. Kepentingan rakyat ditolak malah menurut sumber Guan Eng, beliau lebih suka rumah murah dibina ditanah besar kerana tanah di bahagian pulau boleh meraih keuntungan yang besar jika dijual kepada swasta.

Tidak seperti kerajaan BN sebelum ini,mereka membina rumah murah walaupun dikawasan yang diketahui nilai tanah yang cukup tinggi memandangkan yang meraih keuntungannya nanti adalah rakyat.
GEORGE TOWN – Pemuda Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang mendesak kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP supaya memohon maaf kepada seluruh rakyat negeri itu berhubung penjualan tanah Majlis Perbandaran Pulau Pinang bagi Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin di sini kepada pihak swasta.

Ketua Pemuda BN negeri, Oh Tong Keong berkata, kerajaan negeri telah berbohong kepada rakyat Pulau Pinang apabila mendakwa penjualan tanah itu dibuat kerana kerajaan Barisan Nasional (BN) sewaktu mentadbir negeri ini tidak pernah meluluskan tanah tersebut untuk membina rumah rakyat.

"Kerajaan BN terdahulu sebenarnya telah berbincang dan meluluskan tambahan satu blok di tanah berkenaan dalam mesyuarat Exco pada 29 April dan 26 Jun 2003.

"Justeru kami menggesa kerajaan negeri berhenti membohongi rakyat dan berterus-terang atas apa yang berlaku kerana rakyat perlu diberitahu dengan jelas mengapa kerajaan negeri sanggup menjual tanah yang sepatutnya membina rumah rakyat kepada syarikat swasta," katanya pada satu sidang media di sini.

Dalam pada itu, Tong Keong berkata, Pemuda BN Pulau Pinang turut mendesak kerajaan negeri membuka fail-fail permohonan merancang dan tender penjualan tanah berkenaan.

Menurutnya, kerajaan negeri perlu berbuat demikian untuk membuktikan mereka benar-benar mengamalkan ketelusan dan membolehkan rakyat membuat penilaian berhubung perkara tesebut.

"Kita juga mahu fail permit pelan perancangan dibuka. Kami mahu dokumen lengkap termasuk sampul dengan minit-minit semua. Jadi, baru kita tahu sama ada wujud sebarang penipuan atau tidak," katanya lagi.

Baru-baru ini, BN negeri mendedahkan tanah seluas 0.45 hektar yang sepatutnya dibangunkan untuk Projek Perumahan Rakyat (PPR) fasa kedua itu dijual kepada syarikat swasta untuk pembinaan bangunan setinggi 30 tingkat.-sumber


Pisau kata "regim DAP bersyukur jadi kerajaan sebab boleh jual banyak tanah rakyat"

Regim DAP Pulau Pinang Buktikan Mereka Tidak Rasis?

Posted: 22 Jul 2012 06:00 PM PDT

Hari ini sudah 3 hari kita mengerjakan ibadah berpuasa dibulan ramadhan. Seperti setiap tahun semenjak regim DAP memerintah Pulau Pinang kita tidak dapat lari daripada mendengar cerita para peniaga dilayan double standart oleh regim negeri.

Rata ratanya yang dihalau dan diperlakukan bagai rakyat asing adalah peniaga umat Islam. Kes menghalau peniaga bukanlah baru dan 2-3 hari lepas kita mendengar bantahan daripada para peniaga di Jalan Pinang.

Tahun tahun sebelum ini bantahan yang keras daripada para peniaga ini,puncanya akibat tindakan kurang ajar Ng Wei Aik yang semua orang tahu berlagak samseng turun bersama ahli majlis bertindak dengan sombong dan secara kasar menghalau para peniaga ini. Pada waktu itu Ng Wei Aik dihadiahkan dengan balingan beberapa pasang selipar ke mukanya.

Untuk membalas dendam Ng Wei Aik sendiri telah mengeluarkan arahan secara terperinci agar pihak MPPP menghalang para peniaga yang terlibat membaling selipar kearahnya agar diharamkan berniaga. Begitulah hebatnya kuasa pembesar paling berkuasa di negeri Pulau Pinang.:klik sini


Ini amat berbeza sama sekali dengan New Lane,jalan tersebut ditutup untuk lalu lintas semata mata membenarkan para peniaga dikawasan itu berniaga sesuka hati tanpa diambil tindakan.Kenapa? Klik sini


GEORGE TOWN - Para peniaga bazar Ramadan Jalan Penang, di sini membantah tindakan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) memindah tapak bazar Ramadan dari Jalan Penang ke Jalan Phee Choon. Wakil peniaga, Abdul Karim Gulam Ali berkata tindakan MPPP itu akan menyebabkan lebih 20 peniaga bumiputera tidak dapat menjalankan perniagaan mereka memandangkan tempat baru yang ditawarkan itu bukan tempat tumpuan orang ramai.

"Sejak 26 tahun lalu, tempat ini (Jalan Penang) menjadi tumpuan tapak warisan tradisional bazar Ramadan tanpa sebarang gangguan serta halangan dari mana-mana pihak. "Tetapi sejak pakatan pembangkang mengambil alih Pulau Pinang, para peniaga bumiputera ditindas dan dianaktirikan. Kami mahu mencari keadilan untuk semua peniaga.

Satu tahun sekali sahaja. Mereka boleh bagi tempat lain seperti 'Little India' kepada kaum lain, kenapa kami orang Melayu (tidak boleh berniaga di Jalan Penang)," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. Beliau berkata alasan kerajaan negeri bahawa mereka akan menyebabkan kesesakan lalu lintas jika terus berniaga di kawasan itu adalah tidak munasabah kerana masalah kesesakan lalu lintas sudah menjadi lumrah di negeri ini.

Katanya kerajaan negeri kononnya memperuntuk RM6,000 untuk menempatkan para peniaga berkenaan dengan khemah percuma sekiranya mereka bersetuju untuk berpindah, dilihat sebagai satu usaha yang tidak berbaloi kerana kawasan yang ditawarkan itu adalah projek terbengkalai dan kurang tumpuan orang ramai. "Betapa baiknya sekiranya peruntukan RM6,000 itu disalurkan ke kawasan Jalan Penang sebagai ganti untuk memeriahkan suasana bazar Ramadan dengan hiasan lampu berwarna-warni dan lain-lain acara menarik di bulan puasa ini," katanya.

Abdul Karim juga menyifatkan kerajaan negeri pimpinan DAP sebagai "cakap tidak serupa bikin" kerana sebelum ini Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pernah berjanji mahu mengekalkan tapak bazar Ramadan di Jalan Penang. Beliau berkata MPPP perlu bertindak secara realistik dan rasional sebelum mengambil sebarang tindakan.

Justeru itu, beliau mendesak kerajaan negeri dan MPPP tampil untuk menyelesaikan kemelut yang dihadapi para peniaga bumiputera dengan kadar segera bagi membela nasib dan masa depan mereka. - Bernama
Pisau kata " Regim DAP berjaya buktikan mereka adalah kerajaan rasis chauvanis,ultrakiasu dan double standart.. untung puak PAS sokong DAP ..inilah habuannya.."
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...